‌محمد عزت‌پور؛ قوی‌ترین مرد ایران

‌محمد عزت‌پور؛ قوی‌ترین مرد ایران

در یک رقابت حساس، نفسگیر و هیجان‌انگیز این محمد عزت‌پور، قهرمان حرفه‌ای قوی‌ترین مردان بود که توانست نشان طلای رقابت‌ها را بر گردن بیاویزد و کمربند قهرمانی را در اختیار بگیرد

کد خبر : ۱۰۳۳۱۱
بازدید : ۹۴۷۶

شانزدهمین دوره مسابقات قوی‌ترین مردان ایران که برای نخستین‌بار رقابت در بخش جوانان را هم در دل خود جای داده بود، طی روز‌های ۱۳ الی ۱۵ بهمن در دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار شد تا در نهایت قوی‌ترین مرد ایران در سال ۱۴۰۰ معرفی شود.

در یک رقابت حساس، نفسگیر و هیجان‌انگیز این محمد عزت‌پور، قهرمان حرفه‌ای قوی‌ترین مردان بود که توانست نشان طلای رقابت‌ها را بر گردن بیاویزد و کمربند قهرمانی را در اختیار بگیرد.

عزت‌پور که چند دوره سابقه قهرمانی در ایران را هم در کارنامه داشت، در آیتم آخری محسن مسن‌آبادی، قهرمان قدیمی این رشته را گرفت و با امتیاز مساوی و فقط به‌خاطر برتری در آیتم شماری توانست بر سکوی نخست بایستد.

به همین بهانه گفت‌وگویی را با محمد عزت‌پور ترتیب دادیم که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید:

* در یک رقابت نزدیک موفق به کسب عنوان قهرمانی شدی.
بله، هیجان مسابقه بسیار بالا بود و تا لحظه آخر کسی نمی‌دانست که کدام ورزشکار قهرمان می‌شود. خدا را شکر می‌کنم که توانستم باردیگر به این عنوان برسم. البته که نباید از شایستگی رقبا هم بگذریم. محسن مسن‌آبادی، علی‌اکبر جعفری و سایر نفراتی که در فینال حضور داشتند، همگی می‌توانستند این عنوان را به‌دست بیاورند. در کل، مسابقه جذابی بود و امیدوارم آن‌هایی که این رقابت را دیدند، از آن لذت برده باشند.

* خیلی‌ها اعتقاد داشتند حضور شما به‌عنوان کسی که مقام پنجم حرفه‌ای‌های جهان را در اختیار دارید و چند دوره قهرمان ایران بوده‌اید، به مسابقات اعتباری دوچندان بخشیده.
دوستان به من لطف دارند. به هرحال من چند سالی است که مجوز حضور در مسابقات حرفه‌ای را کسب کردم و در یک سال اخیر دو بار در بحرین و امارات در کنار برترین‌های جهان به رقابت پرداختم. سطح قهرمانان ایران هم بالاست و در همین مسابقه اخیر آیتم‌ها به شکلی طراحی شده بود که چیزی از مسابقات جهانی کم نداشت.

با این‌حال بچه‌ها خیلی خوب رقابت کردند و نشان دادند که می‌توانند در سطح دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

* جوایز نقدی خوبی هم برای این مسابقات در نظر گرفته شده بود؟
برای اولین بار در سال‌های اخیر بود که چنین جوایزی برای قهرمانان در نظر گرفتند. فکر می‌کنم قهرمان نفر اول صدمیلیون تومان بود که به هرحال باعث بالارفتن انگیزه همه ورزشکاران شده بود.

* گویا قوی‌ترین مردان جان دوباره‌ای گرفته؟
دقیقا همین‌طور است. با حضور دکتر نصیرزاده در رأس فدراسیون و حمایتی که از قوی‌ترین مردان در یک سال اخیر داشته، این رشته احیا شده است. تیم قبلی کمیته قوی‌ترین مردان هم زحمات زیادی کشیدند، اما اخیرا آقای قراچورلو به‌عنوان رئیس کمیته، انتخاب شدند که با مدیریت خوبشان توانستند پای همه قهرمانان فعلی و سابق را به مسابقات باز کنند.

در همین مسابقه همه پتانسیل قوی‌ترین مردان چه به‌عنوان ورزشکار، چه داور و چه میهمان در رقابت‌ها حاضر بودند و این نشان می‌دهد که قوی‌ترین مردان احیا شده است.

* شنیدیم که قرار است برای نوروز ۱۴۰۱ مسابقه مردان آهنین بازهم از تلویزیون پخش شود؟
اینطور که من هم شنیدم قرار است در اسفندماه این مسابقه ضبط و در نوروز پخش شود. مردم این برنامه را دوست داشتند و خیلی‌ها هنوز هم پیگیرش هستند.

در سال‌های اخیر فقط یک بار در نوروز ۹۷ مسابقه پخش شد که من توانستم عنوان قهرمانی را از آن خودم کنم. امیدوارم بعد از ۴ سال باردیگر قوی‌ترین مردان بتوانند به خانه‌های مردم برگردند. اخیرا مراسمی داشتیم که اکبر عبدی، بازیگر نامی سینما و تلویزیون هم از مسئولان درخواست کرد این مسابقه از تلویزیون پخش شود.

* برای سال جدید برنامه‌ای جهت حضور در رقابت‌های جهانی داری؟
قبل از سال که باید ببینیم تکلیف برگزاری مسابقه مردان آهنین چه می‌شود. بعد از سال هم قطعا باید برای حضور در مسابقات جهانی برنامه‌ریزی کنیم. به‌نظر من در صورت حمایت مسئولان این توانایی در من و سایر ورزشکاران ایرانی وجود دارد که بین سه نفر برتر جهان هم باشند. امیدوارم بتوانم به هدفی که دارم، برسم.

* و در پایان اگر صحبتی هست، بگو؟
در پایان می‌خواهم از علیرضا ظرفچی و امیرفرزان محزون که خودشان از ورزشکاران قوی‌ترین مردان هستند و در این مسابقه به‌عنوان داور و شرکت‌کننده حضور داشتند، تشکر کنم. آن‌ها در ماه‌های اخیر زحمات زیادی برای من کشیدند تا بتوانم خودم را آماده نگه دارم. قوی‌ترین مردان روز‌های خوبی را پیش رو خواهد داشت و امیدوارم توجه بیشتری هم به آن شود.

منبع: شهروند آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید