قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۱

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۱ بهمن ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۳۲ دلار و ۸۵ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۳۳۶۳
بازدید : ۷۲۳۰

فرادید | طلا همچنان در مسیر صعودی حرکت می‌کند. امروز ۲۱ اسفندماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۱.۴۵ درصد به ۱۸۳۲ دلار و ۸۵ سنت رسید.

در حالی که ریسک‌های تورمی و تنش‌ها بین روسیه و اوکراین سبب شده تا جایگاه بازار طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری حفظ شود و به رغم چشم انداز افزایش نرخ بهره در آمریکا قیمت فلز زرد امروز شاهد افزایش بود.

طبق نظرسنجی رویترز، شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ژانویه بر مبنای ماهانه ۰.۵ درصد و بر مبنای سالانه ۷.۳ درصد رشد کرده است که بزرگترین افزایش از سال ۱۹۸۲ خواهد بود و می‌تواند فشار بر فدرال رزرو برای تسریع تحکیم سیاست پولی را تشدید کند.

به گفته استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI، دلار با وجود بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه ضعیف می‌شود، زیرا سایر بانک‌های مرکزی جهان هم نرخ‌های بهره را برای مقابله با تورم رو به رشد افزایش می‌دهند.

به گزارش فرادید؛ اگر بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ‌های بهره را خیلی سریع شروع کند، برای اقتصاد خوب نخواهد بود به خصوص که سایر بانک‌های مرکزی هم اقدام مشابهی را انجام می‌دهند. از این نظر طلا می‌تواند در بلندمدت پناهگاه دارایی امنی باشد.

لورتا مِستر، رییس بانک فدرال رزرو کلیولند گفت: بانک مرکزی آمریکا باید سریعتر از آنچه در گذشته انجام داده است، برای حذف تدابیر محرک مالی حرکت کند و تورم که به بالای هدف بانک مرکزی صعود کرده است را مهار کند.

بازار طلا حساسیت زیادی به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا دارد، زیرا می‌تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد. رشد نرخ بهره همچنین موجب تقویت ارزش دلار شده و خرید طلا را برای خریدارانی که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند گرانتر می‌کند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید