قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۳

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۳ بهمن ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۵۸ دلار و ۵۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۳۳۸۰
بازدید : ۵۵۳۰

فرادید | طلا علیرغم افزایش چشمگیر در روز جمعه، طی ۲۴ ساعت گذشته با افت قیمت روبه رو شد. امروز ۲۳ بهمن ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۴.۱۸ درصد به ۱۸۵۸ دلار و ۵۸ سنت رسید.

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد امکان دارد روسیه دست به اقدام نظامی در اوکراین بزند، بازار طلا عصر جمعه شاهد یک حرکت ناگهانی صعودی شد. به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA، در صورت وقوع یک اقدام نظامی، طلا می‌تواند از سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس نیز عبور کند.

به گزارش فرادید؛ طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون یک درصد رشد قیمت داشته که بزرگترین رشد قیمت هفتگی از اوایل ژانویه است. این رشد قیمت با ریسک‌های تورمی و تنش‌های ژئوپلیتیکی که تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرده، حمایت شده است.

هارشال باروت تحلیلگر ارشد بازار طلا در موسسه متالز فوکوس گفت بازار طلا بین افزایش نرخ بهره و بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه به عنوان عوامل کاهنده و نگرانی‌ها از نرخ بالای تورم به عنوان عامل افزاینده در نوسان خواهد بود.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت "آی جی مارکتس" گفت: طلا قیمت خود را به خوبی حفظ کرد. اگر بازار‌ها همچنان روی این افزایش نرخ بهره حساب کنند، عوامل بنیادین پایینتر رفتن بیشتر قیمت طلا را ایجاب می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به بالاترین سطح از اوت سال ۲۰۱۹ ایستاد که روز پنج شنبه به آن صعود کرده بود.

بازده بالاتر و افزایش نرخ‌های بهره، به جذابیت سرمایه گذاری در طلا لطمه می‌زند، زیرا هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می‌دهد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید