طرز پخت اشکنه خراسانی؛ خوشمزه و سنتی

طرز پخت اشکنه خراسانی؛ خوشمزه و سنتی

این غذای خوشمزه و سنتی زمان زیادی برای پختن نیاز ندارد؛ بنابراین می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی با مشغله‌های زیاد باش

کد خبر : ۱۰۳۴۴۰
بازدید : ۷۰۰۰

اشکنه خراسانی یکی از غذا‌های سنتی و قدیمی ایرانی است که طبخ آن در برخی از مناطق میهن‌مان قدمتی طولانی دارد. این غذا به صورت سوپ تهیه می‌شود و آن را به همراه نان محلی سرو می‌کنند.

این غذای خوشمزه و سنتی زمان زیادی برای پختن نیاز ندارد؛ بنابراین می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی با مشغله‌های زیاد باشد.

مواد لازم

تخم مرغ ۴ عدد
پیاز یک عدد درشت
آرد ۲ قاشق غذاخوری
شنبلیله خشک شده یک قاشق غذا خوری
زردچوبه نصف قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه

پیاز‌ها را خرد کنید و سپس در یک قابلمه آن را سرخ کنید. وقتی که پیاز‌ها طلایی شدند، آرد و شنبلیله را به آن اضافه کنید و مقداری تفت دهید. بعد از تفت دادن زردچوبه را اضافه کنید. سپس ۳ تا ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید. صبر کنید تا آب به جوش بیاید. در این مرحله مقداری نمک و فلفل به مواد در حال پخت اضافه کنید.

تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و آن‌ها را کاملاً هم بزنید. در مرحله بعد تخم مرغ‌ها را به آرامی به اشکنه اضافه کنید و دائماً آن را یا یک قاشق هم بزنید تا تخم مرغ‌ها سفت و بسته نشود. شعله را کم کنید و اجازه دهید اشکنه شما به مدت ۱۰ دقیقه جا بیفتد، غذای شما حاضر است. نوش جان کنید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید