قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۵

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۵ بهمن ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۵۴ دلار و ۳۱ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۳۴۵۰
بازدید : ۷۹۳۰

فرادید | بهای طلا اگر چه از ۱۸۵۰ دلار بالاتر است، اما در ۲۴ گذشته با کاهش قیمت روبه رو شد. امروز ۲۵ بهمن ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۴.۲۷ درصد به ۱۸۵۴ دلار و ۳۱ سنت رسید.

در حالی که نگرانی‌ها در مورد بحران اوکراین سبب شده تا بازار طلا همچنان جایگاه خود به عنوان محل امن سرمایه گذاری را حفظ کند، قیمت طلا روز دوشنبه اندکی کاهش داشت، اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم ۳ ماه گذشته که روز جمعه به ثبت رسیده بود باقی ماند.

به گزارش فرادید؛ جنگ باعث می‌شود تا دارایی‌های باثبات مانند طلا جان بگیرند. انس جهانی در هفته پیش افزایشی ۲۴ دلاری را تجربه کرد. طلا در ابتدای این هفته به دلیل اخبار افزایش تنش در مرز اوکراین، با افزایشی حدود ۳۰ دلاری به ۱۸۵۹ دلار رسید.

کارشناسان عقیده دارند در صورت وقوع جنگ قیمت طلا دوباره اوج می‌گیرد و حتی ممکن است سقف‌های جدیدی به ثبت برساند. از طرفی عاملی که مانع افزایش قیمت معاملات نقدی طلا شد، رشد دلار و ارز‌های دارایی امن بود. همزمان بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا هم افزایش داشت.

بازده بالاتر به جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا لطمه می‌زند، زیرا هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می‌دهد. همچنین صعود ارزش دلار، طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، آوتار ساندو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز" در یادداشتی نوشت: تا زمانی که نشانه‌ای از تنش زدایی وجود نداشته باشد، روند قیمت طلا صعودی خواهد بود و خریداران منتظر صعود قیمت تا مرز ۱۹۰۰ دلار هستند.

دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital گفت که او نسبت به طلا کمی صعودی است، زیرا نوسانات بازار سهام از قیمت طلا در حرکت "فرار به سمت کیفیت" حمایت می‌کند. با این حال، او اضافه کرد که به زودی شاهد افزایش قیمت بالای ۱۸۵۰ دلار در هر اونس نیست.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی "دیلی فارکس" در این باره گفت: خریداران فرصت طلبی که منتظر ادامه روند صعودی قیمت‌ها در روز جمعه بودند، کمی عقب نشسته‌اند و اندکی تحکیم در سطوح فعلی قیمت وجود دارد. با این حال وضعیت اوکراین ریسک قابل توجهی است، زیرا با شدت نوسانی که می‌تواند ایجاد کند، ممکن است باعث پایین رفتن بازده اوراق قرضه شود که این اتفاق از افزایش قیمت طلا پشتیبانی خواهد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید