قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۷

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۷ بهمن ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۵۲ دلار و ۶۷ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۳۴۹۷
بازدید : ۶۶۷۸

فرادید | روند صعودی طلا در حال حاضر متوقف و با کاهش قیمت مواجه شد. امروز ۲۷ بهمن ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افت ۰.۷۴ درصدی به ۱۸۵۲ دلار و ۶۷ سنت رسید.

در حالی که بالا گرفتن تنش‌ها بین روسیه و غرب بر سر اوکراین سبب شده تا سرمایه گذاران از دارایی‌های پرریسک فاصله گرفته و سراغ دارایی‌های امنی نظیر طلا بروند، قیمت طلا روز سه شنبه افزایش داشت و به بالاترین رقم ۸ ماه گذشته رسید.

تحلیل‌گران معتقدند رشد قیمت طلا تحت تاثیر افزایش تنش‌ها بین اوکراین و روسیه اتفاق افتاد. به طور خاص اظهارات رئیس جمهور اوکراین مبنی بر اینکه ۱۶ ام فوریه روزی است که روسیه تصمیم دارد به اوکراین حمله کند، برآورد‌ها نسبت به عدم اطمینان و تنش را بالا برد.

به گزارش فرادید؛ آن‌ها می‌گویند طلا در این شرایط نقش یک پناهگاه امن را به خوبی بازی کرد و به ناآرامی‌ها واکنش مثبت نشان داد. به هر روی تحلیل‌گران می‌گویند در این هفته قیمت طلا را تنش بین اوکراین و روسیه تعیین خواهد کرد.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: به دلیل بحران اوکراین، قیمت طلا از طریق کانال تورم به دلیل قیمت‌های بالاتر نفت و از کانال ریسک گریزی به دلیل افت بازار‌های سهام پشتیبانی شده است. اگر عامل اوکراین را از دست دهیم، طلا به سرعت عقب نشینی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد بازار طلا فعلا بانک‌های مرکزی بزرگ را نادیده گرفته است، زیرا سرمایه گذاران در غبار جنگ گم شده اند و داشتن دیدگاه کلان یا بنیادین جامع در این نوع بازار بسیار دشوار شده است.

عامل دیگر رشد قیمت طلا افت سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا بوده که سبب شده هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا پایین بیاید. افت اندک ارزش دلار نیز کمک کرده تا خرید طلا برای خریدارانی که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند ارزان‌تر شود.

بر اساس گزارش رویترز، دیوید میچل، مدیرکل شرکت فلزات ارزشمند ایندیگو گفت: اگر روسیه عرضه گاز به اروپا را کاهش دهد و به قیمت‌های بالاتر انرژی به صورت سراسری منتهی شود، اتفاق مثبتی برای طلا خواهد بود و اونس طلا به حدود ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ دلار می‌رسد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید