قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۸

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۸ بهمن ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۷۳ دلار رسید.

کد خبر : ۱۰۳۵۳۰
بازدید : ۷۰۲۴

فرادید | طلا بار دیگر به مسیر صعودی بازگشت. امروز ۲۸ بهمن ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۱.۰۴ درصد به ۱۸۷۳ دلار رسید.

در حالی که مشاهده نشانه‌هایی از کاهش تنش در روابط بین روسیه و اوکراین سبب کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد دیروز کاهش داشت و از بالاترین رقم ۸ ماه اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.

به گزارش فرادید؛ قیمت طلا روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی، به بالاترین حد از ژوئن سال ۲۰۲۱ صعود کرده بود، اما نهایتا با حدود یک درصد کاهش قیمت بسته شد.

همزمان با افزایش هزینه‌های درمانی و رشد قیمت مواد غذایی و خودرو د ر آمریکا، قیمت‌های تولید کننده در این کشور طی ماه ژانویه شاهد بیشترین رشد ۸ ماه گذشته بوده است و این نشانه دیگری از تداوم تورم بالا در آمریکا بوده است. همین نگرانی از رشد تورم سبب شده تا قیمت طلا افت قابل توجهی را تجربه نکند.

مایکل لانگفورد، مدیر شرکت مشاوره ایرگاید اظهار کرد: به نظر می‌رسد دلار دارایی امن مورد علاقه سرمایه گذاران نسبت به طلاست و در صورت تنش زدایی از بحران اوکراین، ممکن است کاهش پیدا کند و باعث افزایش قیمت طلا شود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار جزییات نشست ژانویه بانک مرکزی آمریکا در روز جاری هستند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید