قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۱/۳۰

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۱/۳۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۳۰ بهمن ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۹۸ دلار و ۴۲ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۳۵۵۳
بازدید : ۵۰۶۱

فرادید | طلا بار دیگر در یک قدمی کانال ۱۹۰۰ دلار قرار گرفت. امروز ۳۰ بهمن ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۳.۳۵ درصد به ۱۸۹۸ دلار و ۴۲ سنت رسید.

روز پنجشنبه قیمت طلا شاهد رشد ۱.۸ درصدی بود و برای اولین بار از ۱۱ ژوئن به بالای ۱۹۰۰ دلار رسید. تحلیلگران انتظار دارند در صورت تداوم افزایش تنش‌ها قیمت طلا باز هم بالاتر برود، اما در عین حال کاهش تنش افت قیمت را در پی خواهد داشت.

به گزارش فرادید؛ در حالی که نشست هفته آینده مقام‌های روسی و آمریکایی موجب شده تا اندکی از نگرانی‌ها در مورد تنش بر سر اوکراین کاسته شود، قیمت طلا که اوایل دیروز تا بالای ۱۹۰۰ دلار رسیده بود اندکی کاهش یافت.

در حال حاضر توجه معامله گران طلا بیشتر به تنش روسیه و اوکراین معطوف شده است. به همین دلیل هر زمان که تنش میان این دو افزایش پیدا کند (مانند دیشب) این فلزگرانب‌ها روندی صعودی پیش می‌گیرد و هر گاه خبری هر چند جزئی درباره کاهش بحران از سوی خبرگزاری‌ها مخابره شود، بازارجهانی طلا دچار نوسان می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران بانک سیتی در یادداشتی نوشتند: در کوتاه مدت جریان بازار طلا تحت تاثیر مسائل ژئوپلیتیکی بحران اوکراین و روسیه، نوسان بالاتر بازار‌های سهام و تقاضا برای پناهگاه امن در برابر تورم قرار دارد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت "آی جی مارکتس" در این باره گفت: سطح فنی بعدی که باید زیر نظر داشت، حدود ۱۹۲۰ دلار است و مطمئنا مبنای فنی برای مشاهده افزایش قیمت طلا وجود دارد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید