چری امودا ۵؛ شاسی بلند مجلل چینی وارد بازار می‌شود!

چری امودا ۵؛ شاسی بلند مجلل چینی وارد بازار می‌شود!

چری امودا ۵ از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ACTECO توربوشارژ به همراه گیربکس دو کلاچه هفت سرعته بهره می‌برد. این پیشرانه توانایی تولید قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتون‌متر را دارد.

کد خبر : ۱۰۳۵۷۸
بازدید : ۹۰۴۴

چری امودا ۵ اخیراً وارد خط تولید شده و به‌زودی روانه بازار خواهد شد. در ادامه جزئیات بیشتر درباره عرضه این شاسی بلند چینی را مطالعه کنید.

چری اخیراً تولید چری امودا ۵ را که اوایل آذر ماه در نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۲۱ معرفی شد، آغاز کرده است. سری جدید شاسی بلند‌های بالارده اومودا بالاتر از سری شاسی بلند چری تیگو و سری سدان چری آریزو قرار می‌گیرد. درحالی که اکثر خودروسازان چینی اقدام به تاسیس برند‌های جدید می‌کنند، چری همچنان سری‌های جدیدی را معرفی می‌کند و همواره نام خود را پیش از نام سری قرار می‌دهد.

تولید امودا ۵ در شهر ووهو در استان آن‌هوئی چین کلید خورده است. این شاسی بلند مدرن در نیمه اول سال ۲۰۲۲ روانه بازار چین می‌شود و سپس در تاریخ دیرتری در روسیه، اروپا، استرالیا و نیوزیلند به عرضه می‌رسد. انتظار می‌رود قیمت این خودرو در چین بین ۱۱۰ هزار تا ۱۵۰ هزار رنمینبی باشد که معادل ۱۷،۳۰۰ تا ۲۳،۵۹۰ دلار آمریکا خواهد بود. اومودا ۵ در چین با خودرو‌هایی نظیر جیلی کولری و هاوال جولیون به رقابت خواهد پرداخت.

چری امودا ۵
چری امودا ۵ شروعی بر سبک طراحی جدید این خودروساز چینی به حساب می‌آید. این شاسی بلند مطابق با استاندارد‌های روز بازار جهانی طراحی شده و این را حتی در نام آن می‌توان مشاهده کرد. اومودا ترکیبی از دو کلمه لاتین است؛ O به معنای کاملاً جدید و Omoda به معنای مد روز. همچنین جالب است بدانید این نام از بین ۱۰ هزار پیشنهاد مختلف انتخاب شده است.

چری امودا ۵ از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ACTECO توربوشارژ به همراه گیربکس دو کلاچه هفت سرعته بهره می‌برد. این پیشرانه توانایی تولید قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتون‌متر را دارد. در آینده یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه هیبرید خفیف ۱.۵ لیتری توربوشارژ با سیستم برق ۴۸ ولت و یک پیشرانه تمام الکتریکی برای امودا ۵ ارائه خواهد شد.

چری پیش‌تر اعلام کرده است که با چری امودا ۵ عمدتاً نسل زد یعنی متولدین اواخر دهه ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ را هدف گرفته است. به این منوال، امودا تفاوت قابل توجهی با سری تیگو خواهد داشت. در آینده از حداقل سه خودروی دیگر از سری امودا رونمایی خواهد شد.

منبع: گجت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید