قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۰۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۰۴

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۴ اسفندماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۹۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۳۶۹۷
بازدید : ۶۹۳۷

فرادید | طلا با افت قیمت مواجه شد. امروز ۴ اسفندماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۱.۳۷ درصدی به ۱۸۹۹ دلار و ۲۰ سنت رسید.

در حالی که پس از ورود نیرو‌های روس به مناطق جداشده شرق اوکراین وضعیت در شرق اروپا متشنج‌تر از گذشته شده و این موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا گشته است قیمت فلز زرد روز سه شنبه به نزدیکی بالاترین رقم ۹ ماه گذشته رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار شرکت OANDA درباره وضعیت بازار گفت: اکنون که وضعیت در اروپای شرقی وخیم‌تر شده است، دلیل چندانی وجود ندارد که نسبت به طلا نظر منفی داشته باشیم. رشد فشار‌های رکود تورمی در سراسر جهان از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند و در صورت اعمال تحریم‌های گسترده غربی علیه روسیه، این وضعیت تشدید خواهد شد.

به گزارش فرادید؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیروز مناطق جدا شده شرق اوکراین را به رسمیت شناخت و به نیرو‌های روسی دستور داد که در قالب عملیات حفظ صلح وارد این مناطق شوند. این اقدام موجب تشدید بحران اوکراین و ترس از وقوع یک جنگ بزرگ شده است.

قیمت نفت تحت تاثیر تحولات اخیر به بالاترین حد هفت سال گذشته صعود کرد. دارایی‌های امن صعود کردند و معاملات سهام آمریکا نزولی شدند.

درگیری‌های روسیه و اوکراین، در کنار تداوم نرخ تورم بالا در اقتصاد آمریکا از مهم‌ترین عوامل ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران در بازار‌ها و افزایش میل سرمایه‌ها به پناهگاه‌های سنتی از جمله طلا شده است. گاو‌ها در بازار طلا و نقره در حال حاضر احساس اعتماد به نفس دارند، زیرا تقاضا برای پناهگاه امن قوی‌تر است.

اگرچه طلا یک دارایی امن در برابر تورم و ریسک‌های ژئوپلیتیکی دیده می‌شود، اما افزایش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازده است را افزایش می‌دهد و به جذابیت سرمایه گذاری در آن ضربه می‌زند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید