قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۰۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۰۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۵ اسفندماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۲۷ دلار و ۷۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۳۷۳۰
بازدید : ۷۰۱۸

فرادید | طلا بار دیگر در مدار صعودی قرار گرفت. امروز ۵ اسفندماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۲۲.۵۰ درصد به ۱۹۲۷ دلار و ۷۸ سنت رسید.

در روند صعودی، گاو‌ها با یک مانع بزرگ نزدیک به ۱۹۱۵ دلار و ۱۹۲۰ دلار روبرو هستند. بسته شدن بالای ۱۹۲۰ دلار ممکن است سرعت حرکت به ۱۹۵۰ دلار را تعیین کند.

به گزارش فرادید؛ در غیر این صورت، قیمت ممکن است کاهش یابد و زیر سطح ۱۸۸۵ دلار معامله شود. حمایت اصلی بعدی نزدیک به ۱۸۷۵ دلار و یک خط روند صعودی کلیدی در همان نمودار است. هر ضرر بیشتر ممکن است قیمت را به ۱۸۵۰ دلار برساند.

در حالی که شاخص دلار بر اثر نرخ تورم بی‌سابقه و همچنین درگیری روسیه و اوکراین دچار نزول شده است، طلا روند دیگری را در پیش گرفته است و روند صعودی خود را ادامه می‌دهد.

اد مویا از پلتفرم تجارت آنلاین OANDA در این باره اعلام کرد: «تجارت طلا در حال حاضر جذاب به نظر می‌رسد. تنش‌های ژئوپلیتیکی و فشار‌های تورمی به موتور محرکه این فلز گرانبها بدل شده است.» مویا با اشاره به مقاومت فعلی افزود: «طلا در حال حاضر همچنان در سطح ۱۹۲۰ دلار نوسان دارد، اما شکست این سطح می‌تواند مسیری آسان به سمت منطقه ۱۹۵۰ دلاری را نشان دهد.»

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه آمریکا روز سه شنبه تحت تاثیر چشم انداز افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در مارس، بالاتر رفت. بازار‌های پولی ۳۶.۵ درصد روی احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه آینده حساب می‌کردند که از حدود ۶۰ درصد پیش بینی قبلی کاهش پیدا کرده است.

بازده بالاتر و افزایش نرخ‌های بهره، هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند آسیب می‌زنند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید