۶ روز جدال با مرگ در چاه ۴۰ متری

۶ روز جدال با مرگ در چاه ۴۰ متری

«بخاری دارید که مرا گرم کنید» از سوی امدادگران داخل پتو پیچیده شد و با خوراندن کمی آب، بلافاصله او را که از ناحیه گردن و کمر آسیب دیده بود به بیمارستان منتقل کردند.

کد خبر : ۱۰۳۷۶۹
بازدید : ۷۳۲۳

پسر ۶ ساله‌ای که از سوی مردی جنایتکار ربوده و در چاه ۴۰ متری انداخته شده بود پس از ۶ روز با تلاش پلیس و امدادگران آتش‌نشانی به شکل معجزه‌آسایی زنده از چاه بیرون کشیده شد.

روز ۲۸ بهمن مردی سراسیمه و نگران با مراجعه به پلیس کرمان از ناپدید شدن پسر ۶ ساله‌اش خبر داد و گفت: پسرم از صبح که از خانه بیرون رفته هنوز برنگشته است هرجا که احتمال می‌دادم حضور داشته باشد رفتم، اما خبری از او نیست.

پس از این شکایت، تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی کرمان آغاز و مشخص شد پسر بچه از کودکان کار بوده که روز حادثه برای جمع‌آوری ضایعات در خیابان حضور داشته بنابراین مأموران در نخستین گام به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته محل‌هایی که احتمال حضور پسر بچه وجود داشت، پرداختند و مشخص شد مرد جوانی به او نزدیک شده و پس از دقایقی صحبت بچه را همراه خود برده است.

در بررسی‌های دقیق‌تر چهره مرد جوان شناسایی و مشخص شد وی فردی غیربومی و سابقه‌دار است. با تلاش‌های شبانه‌روزی سرانجام ساعت ۱۰ شامگاه چهارم اسفند ماه، در یکی از شهرستان‌های شمالی استان کرمان وی شناسایی و دستگیر شد.

سردار عبدالرضا ناظری، فرماندهی انتظامی استان کرمان در این باره گفت: «متهم که از مجرمان سابقه‌دار بوده و تاکنون بیش از ۴ بار به اتهام جرایم مختلف دستگیر شده بود پس از دستگیری در بازجویی‌ها به ربودن و انداختن کودک در چاه اعتراف کرد و محل حادثه را به مأموران نشان داد.

وی مدعی شد به بهانه خرید دوچرخه برای این کودک، فریبش داده و قصدش اخاذی و سرقت بوده است، اما وقتی پسر بچه را به یکی از مزارع کشاورزی (باغ پسته) که تقریباً ۷۰ کیلومتر با کرمان فاصله دارد برده از ترس گرفتار شدن برای اینکه ردی از جنایت خود بر جا نگذارد بچه را درون چاه انداخته است.»

متهم در بازجویی‌ها مدعی شد سابقه ۵ بار دستگیری و زندان دارد، اما پس از آزادی دوباره به کار‌های خلاف روی آورده و این بار با ربودن پسربچه قصد داشته از او به‌عنوان کودک کار سوءاستفاده کند که وقتی با ممانعت روبه‌رو شده از ترس لو رفتن، کودک را درون چاه انداخته است.

بیرون آوردن کودک از چاه

پس از اعترافات مرد شرور بلافاصله تیمی از مأموران پلیس به همراه امدادگران اورژانس و آتش‌نشانی به محل چاه رفته و با توجه به اینکه احتمال می‌رفت کودک بر اثر سقوط به داخل چاه، گرسنگی و تشنگی و سرمای شدید جان باخته باشد در عملیاتی سریع و حساس به داخل چاه رفتند، اما در کمال ناباوری مشاهده شد که پسربچه زنده است.

پس از بیرون آوردن پسرک، وی در حالی که از شدت سرما و ضعف توان صحبت نداشت به مأموران پلیس گفت که مرد ناشناسی، او را به داخل چاه انداخته و سپس در حالی که می‌پرسید: «بخاری دارید که مرا گرم کنید» از سوی امدادگران داخل پتو پیچیده شد و با خوراندن کمی آب، بلافاصله او را که از ناحیه گردن و کمر آسیب دیده بود به بیمارستان منتقل کردند.

پدر این کودک که از شنیدن خبر زنده بودن پسرش خدا را شکر و گریه می‌کرد با تشکر از پلیس و نیرو‌های امدادی، خواهان مجازات عامل ربودن پسرش شد.

رسیدگی خارج از نوبت به پرونده

دادخدا سالاری دادستان کرمان نیز با بیان اینکه این پرونده خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد گفت: براساس بررسی‌های تخصصی قضایی و انتظامی، متهم غیربومی این پرونده که حدود ۳۵ سال سن دارد، پس از دستگیری حاضر به اقرار و نشان دادن محل اختفای کودک نبود، اما در نهایت اعتراف کرد و بلافاصله پس از مشخص شدن محل حضور کودک و با در نظر گرفتن فرضیه فوت وی، بازپرس ویژه قتل، رئیس‌پلیس و کارآگاهان پلیس آگاهی، عوامل پزشکی قانونی، اورژانس، آتش‌نشانی و... با راهنمایی متهم در محل چاه حضور یافتند و خوشبختانه این کودک پس از ۶ روز بدون غذا و آب، زنده از چاه ۴۰ متری بیرون کشیده شد. آزمایش‌های لازم به منظور مشخص شدن وضعیت سلامت کامل جسمی این کودک در دست انجام است.

مدعی‌العموم در کرمان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های شبانه‌روزی فرماندهی انتظامی استان، احمدی؛ بازپرس پرونده و رئیس و کارآگاهان پلیس آگاهی در راستای شناسایی و دستگیری متهم، گفت: این پرونده به منظور عبرت‌آموزی و مقابله فوری با جرایم خاص، به‌صورت خارج از نوبت و ویژه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

سالاری با اشاره به بازتاب گسترده ربوده شدن این کودک در فضای مجازی استان کرمان تأکید کرد: همکاری مردم نیز در شناسایی و دستگیری این متهم، شایسته تقدیر است.

دستگاه قضایی و نیرو‌های انتظامی و امنیتی در مسیر توسعه امنیت و آرامش در جامعه، در کنار مردم هستند و با برخورد‌های قاطعانه و قانونی، به مخلان نظم و امنیت جامعه اجازه جولان و برهم زدن امنیت شهروندان را نخواهند داد.

سردار ناظری نیز ضمن هشدار به خانواده‌ها از آن‌ها خواست دقت بیشتری در مراقبت از کودکان‌شان داشته باشند تا گرفتار افراد جنایتکار و مجرمان خطرناک نشوند.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید