۱۵ رمز ارز متاورسی کدامند؟!

۱۵ رمز ارز متاورسی کدامند؟!

صنعت فناوری روشن کرده که متاورس یک مد نیست، بلکه آینده ارتباطات و معاملات انسانی در بخش‌های مختلف است؛ بنابراین با وجود اینکه هنوز در مراحل اولیه توسعه است، کسب و کار‌ها پیشاپیش به سرمایه‌گذاری روی آن روی آورده‌اند.

کد خبر : ۱۰۳۷۹۱
بازدید : ۵۹۸۱

حسین قطبی | در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۱۵ پروژه برتر حوزه متاورس آشنا کنیم. از آنجا که جهان همیشه به استقبال ظهور فناوری‌های جدید روی آورده، فناوری متاورس نیز خارج از این قاعده نیست و توجه جریان اصلی جهانی را با طرفداران زیادی به خود جلب کرده است.

متاورس چندین دنیای مجازی موازی ارائه می‌دهد که در آن می‌توانیم به عنوان یک هویت دیجیتال وجود داشته باشیم.

صنعت فناوری روشن کرده که متاورس یک مد نیست، بلکه آینده ارتباطات و معاملات انسانی در بخش‌های مختلف است؛ بنابراین با وجود اینکه هنوز در مراحل اولیه توسعه است، کسب و کار‌ها پیشاپیش به سرمایه‌گذاری روی آن روی آورده‌اند.

پروژه‌های رمزنگاری شده حوزه متاورس، پتانسیل تغییر نحوه تعامل و ارتباط برند‌ها با مخاطبان را دارند. از این رو بسیاری در حال حاضر این پروژه‌ها را آخرین فرصت‌های استفاده نشده برای سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر تلقی می‌کنند.

از زمانی که فیس‌بوک نام خود را به متا تغییر داد، ارزش این دسته از رمز ارز‌ها افزایش قابل توجهی داشته است. پروژه‌های زیادی در حوزه متاورس فعالیت می‌کنند، در اینجا لیستی از برترین‌های آن‌ها را در سال ۲۰۲۱ آورده‌ایم. در ادامه تعریفی کلی از رمزارز‌های حوزه متاورس خواهیم داشت.

کوین‌های متاورس چیست؟

به زبان ساده کوین‌های متاورس واحد پولی هستند که مردم در فضای متاورس استفاده می‌کنند. دارندگان این دسته از کوین می‌توانند برای هر چیزی در جهان سه بعدی، از لباس آواتار گرفته تا املاک و مستغلات، آن‌ها را پرداخت کنند.

آن‌ها همچنین می‌توانند محصولات، کالا‌ها یا خدمات را در این پلتفرم‌ها با استفاده از این کوین (توکن)‌ها ایجاد و بفروشند. در حالی که برخی از این کوین (توکن)‌ها فقط برای استفاده در متاورس‌های مربوطه خود در دسترس هستند، اما برخی دیگر در صرافی‌های رمزارز‌ها مانند بایننس نیز در دسترس هستند.

بیشتر از یک ارز درون یک بازی، کوین (توکن)‌های متاورس هم در داخل و هم در خارج از متاورس ارزش دارند. داشتن یک ارز متاورسی می‌تواند نشان دهنده موارد منحصر به فرد، مانند عضویت در یک انجمن باشد.

استفاده از این کوین‌ها همچنین می‌تواند به شما امکان دسترسی به ویژگی‌های VIP را بدهد و به شما امکان رقابت با سایر بازیکنان را بدهد. علاوه بر این می‌توانید کوین‌های متاورس را به پول واقعی تبدیل کنید. به طور کلی سه نوع پلتفرم و رمزارز متاورسی در بازار وجود دارند:

۱-بازی برای کسب درآمد (P۲E): در این نوع پلتفرم‌ها بازیکنان در بازی‌ها شرکت می‌کنند و جوایزی با ارزش واقعی دریافت می‌کنند. رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع پروژه‌های متاورس از این دسته‌اند که رمز‌ارز‌های آن‌ها در پلتفرم‌های معاملاتی به طور گسترده خرید و فروش می‌شوند.

۲-متاورس‌های مجازی سه‌بعدی (۳D virtual metaverses): این نوع پلتفرم‌ها در مقایسه با دسته قبل پیچیده‌تر هستند و بیشتر یک تجربه دنیای مجازی را ارائه می‌کنند. این واقعیت‌های مجازی که بسیار کمتر از انواع دیگر پروژه‌های متاورس هستند، میلیارد‌ها دلار ارزش دارند. این‌ها همچنین می‌توانند به عنوان پلتفرم‌های برای بازی‌های P۲E خدمات‌رسانی کنند.

۳-پلتفرم‌های بلاک‌چین متاورس : این دسته شامل بلاک‌چین‌هایی می‌شود که به عنوان پایه و اساس متاورس‌های سه بعدی عمل می‌کنند.

مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، سرمایه‌گذاری روی رمزارز‌های متاورس نیز نیاز به مطالعه دقیق دارد تا مشخص شود آیا سرمایه‌گذاری خوبی انجام می‌دهید یا خیر. یکی از مواردی که سرمایه‌گذاران در نظر می‌گیرند، ارزش بازار یک دارایی است.

در سرمایه‌گذاری‌های سنتی، ارزش بازار کل ارزش دلاری سهام معوق یک شرکت است. اما در مورد رمزارزها، ارزش کل دلاری تمام کوین‌های استخراج شده است که برای محاسبه آن، تعداد کل کوین‌های استخراج شده آن رمز ارز را در قیمت فعلی هر واحد آن ضرب می‌کنند.

اهمیت ارزش بازار یک پروژه حوزه رمزنگاری در این است که نمای کلی‌تری از آن ارائه می‌دهد و ارزش آن را با سایر رمز ارز‌ها مقایسه می‌کند؛ بنابراین می‌تواند سهامداران را به سمت تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری برای سرمایه‌گذاری سوق دهند. همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا رشد بالقوه یک ارز دیجیتال و نوسانات آن را نسبت به سایر ارز‌ها تعیین کنند.

هر چه ارزش بازار بزرگتر باشد، سرمایه‌گذاری پایدارتر است. در مقابل کوین‌هایی با ارزش بازار کوچک‌تر نوسان بیشتری دارند. با این حال، مهم است بدانید که رمزارز‌ها به طور کلی بی‌ثبات هستند و می‌توانند به شدت نوسان کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، در ادامه به بررسی ۱۵ کوین متاورس با عملکرد برتر در بازار امروز می‌پردازیم:

کوین متاورس

دیسنترالند (مانا)

ارزش بازار: ۵ میلیارد دلار
قیمت: ۲.۶۴ دلار

دیسنترالند (Decentraland) یک پروژه متاورس پیشرو است که دنیایی سه بعدی را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند به صورت رایگان در مرورگر‌ها به آن دسترسی داشته باشند. اکوسیستم فعال آن دارای خانه و مشاغل بی‌شماری است. کاربران امکان خلق همه چیز را در این فضای واقعیت افزوده دارند، از صحنه‌ها و تأسیسات گرفته تا کل دهکده‌ها و ماجرا‌های فضایی. رمز ارز این پروژه MANA است.

با استفاده از توکن MANA، بازیکنان می‌توانند بسته‌های LAND (یک دارایی دیجیتال غیرقابل تعویض) را خریداری، بفروشند یا معامله کنند.

در طول سال گذشته قیمت MANA بیش از ۴۰۰۰ ٪ افزایش یافته است. Tokens.com زمین مجازی را روی این پلتفرم به قیمت ۲.۵ میلیون دلار خریداری کرد، همچنین پلتفرم Decentral Games، یک پلتفرم بازی محبوب در Decentraland، تنها در سه ماه بیش از ۷.۵ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. پس از تغییر نام فیس‌بوک به متا، MANA نیز در سال گذشته به بالاترین سطح خود رسید.

۲-سند باکس (SAND)

ارزش بازار: ۳.۵ میلیارد دلار
قیمت: ۳.۰۶ دلار

سند باکس (Sandbox) یک دنیای بازی مجازی است که در آن کاربران می‌توانند تجربه بازی ایجاد کنند و از محتوای خود کسب درآمد کنند. این بازی یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازار است که در هر دقیقه صد‌ها فروش را انجام می‌دهد.

رمزارز تحت حاکمیت این پلتفرم، توکن SAND است که بازیکنان می‌توانند از این توکن‌ها در فضای متاورس برای خرید کالا‌های دیجیتال و شرکت در P۲E استفاده کنند.

سندباکس یک انتخاب برتر برای کسانی است که در املاک مجازی سرمایه‌گذاری می‌کنند. مانند MANA، قیمت SAND در اواخر سال گذشته بیش از ۹۰۰ ٪ افزایش یافت. در همان دوره این پلتفرم بیش از ۱۴۴ میلیون دلار ارزش کالای ناخالص فروخت.

همچنین آدیداس شراکت خود را با Sandbox اعلام کرده است و صندوق سرمایه‌گذای خطر پذیر (SoftBank Vision Fund) طی یک فرآیند تامین مالی، ۹۳ میلیون دلار سرمایه برای سرمایه‌گذاری در پلتفرم Sandbox جمع آوری کرده است.

۳-اکسی اینفینتی (AXS)

ارزش بازار: ۳.۰۵ میلیارد دلار
قیمت: ۴.۹۱ دلار

اکسی اینفینتی (Axie Infinity) یکی از پیشگامان بازی‌های رمزنگاری متاورس، یک بازی درون مرورگر است که شخصیت‌هایی به نام Axie را در خود دارد. این موجودات پوکمونی، مانند NFT‌ها هستند که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را بخرند، پرورش دهند و تجارت کنند.

این بازی همچنین دارای یک املاک مجازی است که افراد غیربازی را به پلتفرم جذب می‌کند. با استفاده از رمز ارز AXS، بازیکنان می‌توانند خرید‌های درون بازی انجام دهند، کوین‌های خود را به اشتراک بگذارند و در مدیریت جامعه شرکت کنند.

بازار اکسی اینفینتی یکی از فعال‌ترین بازار‌ها در صنعت متاورس است. یک تراکنش در بازی به طور متوسط ​​۴۲۰ دلار هزینه دارد.

تا سپتامبر ۲۰۲۱، Axie از ۱.۵ میلیون بازیکن فعال در سراسر جهان استقبال کرده است و فروش آن به ۲.۰۵ میلیارد دلار رسیده است. سپس قبل از پایان سال ۲۰۲۱، یک قطعه زمین مجازی به قیمت ۲.۵ میلیون دلار در این پلتفرم فروخته شد.

۴-شبکه تتا (THETA)

ارزش بازار: ۲.۸ میلیارد دلار
قیمت: ۲.۷۴ دلار

شبکه تتا (Theta Network) اولین برنامه غیرمتمرکز پخش ویدیو (dApp) در جهان است. رمزارز تحت حاکمیت این اکوسیستم پخش ویدیو THETA است.

این پروژه به دنبال رفع کیفیت ضعیف و ناکارآمد بخش سنتی پخش ویدیو است. کوین‌های THETA شبکه تتا را تقویت می‌کنند، به طوری که دارندگان کوین می‌توانند تراکنش‌های خود را تأیید، شبکه بلاک‌چین را ایمن و از طریق رأی‌گیری جامعه، تغییراتی در شبکه ایجاد کنند.

پایگاه کاربر فعال شبکه تتا، به دنبال همکاری با Google همچنان در حال رشد است. به طوری که THETA در ده کوین برتر پلتفرم Crush Lunar، یک پلتفرم فعال در حوزه هوش اجتماعی صنعت رمزارزها، لیست شده است.

علاوه بر این پلتفرم شبکه تتا با ناسا، کیتی پری (Katy Perry)، هنرمند معروف آمریکای و مجموعه ONE Championship، شراکت داشته است. در همین حال شرکت‌های بزرگ مانند Samsung NEXT و Sonny Innovation Fund از اکوسیستم تتا حمایت می‌کنند.

انجین کوین

۵-انجین کوین (ENJ)

ارزش بازار: ۱.۵ میلیارد دلار
قیمت: ۱.۴۲ دلار

انجین کوین (Enjin Coin) پروژه‌ای از شرکت Enjin است، شرکتی که اکوسیستمی از محصولات بازی مبتنی بر بلاک‌چین را ارائه می‌دهد. هدف این پروژه ایجاد اقتصاد‌های مجازی پیشرفته از طریق فناوری بلاک‌چین است. یک پلتفرم بازی اجتماعی که از طریق آن کاربران می‌توانند وب سایت‌ها و پلتفرم‌هایی ایجاد کرده، چت کنند و فروشگاه‌های اقلام مجازی را میزبانی کنند.

Enjin به توسعه‌دهندگان بازی اجازه می‌دهد تا آیتم‌های درون بازی را در بلاک‌چین اتریوم توکن کنند. واحد پول محلی این پلتفرم، رمز ارز ENJ، یک توکن ERC-۲۰، می‌باشد. همچنین کاربران می‌توانند NFT‌های خود را با ENJ معامله کنند.

این پروژه علاقه قابل توجهی از سوی سرمایه‌گذاران دریافت کرده است. قیمت ENJ پس از انتشار شایعات همکاری با سامسونگ افزایش یافت.

مایکروسافت همچنین در حال حاضر با Enjin برای تولید Azure Heroes، برنامه‌ای برای کسب کلکسیون‌های دیجیتال، همکاری می‌کند. اخیراً Enjin صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری Efinity Metaverse خود را رونمایی کرده است که هدف آن حمایت از شرکای اکوسیستم خود است.

۶-ومیکس (WEMIX)

ارزش بازار: ۶۷۳ میلیون دلار
قیمت: ۵.۵ دلار

ومیکس (WEMIX) یک اکوسیستم بلاک‌چینی برای مبادلات NFT‌ها است. مانند هر پلتفرم حوزه GameFi، این پلتفرم از مدل P۲E پیروی می‌کند و به کاربران امکان خرید، فروش و تجارت NFT‌ها را می‌دهد. بازی‌های داخل WEMIX حتی بدون کانکت شدن به کیف‌پول‌ها نیز قابل دسترس هستند.

توکن بومی آن WEMIX است که به عنوان ارز تبادلی بین توکن‌های خاص بازی عمل می‌کند. کاربران می‌توانند این توکن‌ها را برای کسب پاداش در فعالیت‌های خود در اکوسیستم به اشتراک بگذارند.

WEMIX بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر دارد. محبوبیت Mir ۴، یکی از بازی‌های روی این پلتفرم، در نوامبر سال گذشته ارزش این رمز ارز را تقریباً ۳۰ درصد افزایش داد.

WEMIX با هدف اضافه کردن لیست بازی‌ها و توکن‌های بیشتر با صرافی‌های بزرگ رمزنگاری، آینده روشنی در پیش‌رو دارد. توسعه‌دهندگان بازی‌های آنلاین مانند AN GAMES Co. نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند محصولات خود را در این پلتفرم نیز عرضه کنند.

۷-وکس (WAX)

ارزش بازار: ۵۶۰ میلیون دلار
قیمت: ۰.۲۹ دلار

پلتفرم Worldwide Asset eXchange خود را به عنوان سازگارترین بلاک‌چین برای NFT‌ها معرفی می‌کند. تمرکز آن بر روی بازی‌های ویدیویی و مجموعه‌های سرگرمی است. با رابط بصری این پلتفرم، کاربرانی که با بلاک‌چین آشنایی ندارند، همچنان می‌توانند به طور موثر از آن استفاده کنند.

دارندگان رمز ارز WAX می‌توانند از این توکن برای تایید تراکنش‌های رمزنگاری خود، پرداخت هزینه‌های قرارداد هوشمند و خرید و تجارت دارایی‌های مجازی در پلتفرم استفاده کنند.

افزایش تقاضا برای توکن‌های متمرکز بر NFT ها، WAX را به یک عملکرد برتر در جهان رمزارز‌ها تبدیل کرده است. در واقع این بلاک‌چین پراستفاده‌ترین بازی است که روزانه ۱۵ میلیون تراکنش را پردازش می‌کند. از لحاظ تاریخی، فروش NFT‌ها در WAX در عرض همان چند دقیقه ابتدایی تمام شده است.

این امر توجه بسیاری از برند‌های پیشرو مانند لیگ برتر بیسبال و Funko Digital Pop را به این پلتفرم جلب کرده که کالا‌های فیزیکی و دیجیتالی خود را از طریق این پلتفرم عرضه کنند.

۸-سوشی سواپ (SUSHI)

ارزش بازار: ۴۲۰ میلیون دلار
قیمت: ۳.۲۸ دلار

سوشی سواپ (SushiSwap) خود را منبع امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) می‌نامد. بازارسازی خودکار (AMM) این پروژه از قرارداد‌های هوشمند برای ایجاد بازار ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کند و به هر کسی اجازه می‌دهد تا به سادگی رمزارز‌ها را مبادله کند. توکن SUSHI به کاربران حق رای در فعالیت‌های اجتماعی و فرصتی برای دریافت سهمی از هزینه مبادله می‌دهد.

ارزش کل SushiSwap تنها یک سال پس از راه‌اندازی ۹۹۰ ٪ افزایش یافت. قیمت این رمزارز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، به بالاترین قیمت یعنی بیش از ۲۳ دلار رسید و فروش کلکسیون‌های دیجیتالی آن به ۲.۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

SushiSwap در همکاری با بلاک‌چین هارمونی، یک بلاک‌چین متمرکز بر DApp ها، یک کمپین تشویقی ۴ میلیون دلاری برای وام گیرندگان و وام دهندگان راه‌اندازی کرده است.

۹-ایلوویوم (ILV)

ارزش بازار: ۳۵۵ میلیون دلار
قیمت: ۵۵۰ دلار

ایلوویوم (illuvium) یک بازی ویدیویی نقش آفرینی (RPG) جهان باز (Open World) در فناوری بلاک‌چین است. کاربران در جستجوی موجوداتی به نام Illuvials در سراسر مناظر بازی سفر می‌کنند. این بازی از رمزارز ILV استفاده می‌کند که بازیکنان می‌توانند از طریق عملکرد بازی به دست آورند. این ارز همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا در اداره جامعه مشارکت کنند.

رمز ارز ILV در سال ۲۰۲۱ عملکرد بسیار خوبی داشته و تقریباً به طور مداوم از سه ماهه سوم سال افزایش یافته است، به طوری که ارزش آن در سه ماهه گذشته دو برابر شد.

در اوایل همان سال، ایلوویوم ۵ میلیون دلار از چندین سرمایه‌گذار جمع‌آوری کرد تا پلتفرمی بسازد که NFT و بازی‌های نبرد فانتزی را در کنار هم قرار دهد. یکی از سرمایه گذاران اصلی آن شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Framework Ventures است.

متاهیرو

۱۰-متاهیرو (HERO)

ارزش بازار: ۳۵۴ میلیون دلار
قیمت: ۰.۰۷ دلار

متاهیرو (Metahero) از فناوری سه بعدی فوق‌العاده واقعی برای ایجاد آواتار‌ها و آیتم‌های دیجیتالی استفاده می‌کند که افراد می‌توانند در بازی‌ها، معاملات و رسانه‌های اجتماعی از آن‌ها استفاده کنند. جمعیت هدف آن افراد مشهور، اینفلوئنسرها، گیمر‌ها و هنرمندان هستند.

HERO تنها رمزارز موجود در اکوسیستم این پلتفرم است. دارندگان و توسعه دهندگان می‌توانند از این کوین متاورسی برای همه خرید‌های داخل پلتفرم، از اسکن و صدور مجوز گرفته تا فروش NFT استفاده کنند.

متاهیرو ۲.۷ میلیارد گیمر در سراسر جهان دارد. تنها پنج ماه پس از عرضه، توانست به بالاترین قیمت ۰.۲۵۱۸ دلاری دست یابد. در گذشته ارزش HERO به دلیل افزایش تعامل Metahero در رسانه‌های اجتماعی و رتبه‌بندی جستجوی آن در پلتفرم داده CoinGecko نیز افزایش یافته است. متاهیرو همچنین ادعا کرده است که فراری و دیزنی از خدمات آن استفاده کرده‌اند.

۱۱-رادیو کاکا (RACA)

ارزش بازار: ۳۲۷ میلیون دلار
قیمت: ۰.۰۰۱۷ دلار

رادیو کاکا (Radio Caca) واحد پول بومی پلتفرم متاورس یونیورسال (USM) است. USM یک دنیای سه بعدی است که در آن بازیکنان می‌توانند زمین‌هایی را داشته باشند و در آن‌ها تأسیسات بسازند و بازی‌های خود را توسعه دهند.

آن‌ها حتی می‌توانند به دور سیاره مجازی سفر کنند. با استفاده از RACA، بازیکنان می‌توانند زمین‌ها، منابع و NFT‌ها را در USM مبادله کنند.

برای سرمایه‌گذارانی که بیشتر به دنبال رمز ارز‌های متاورس هستند، RACA گزینه ایده‌آلی است. در ژوئن سال گذشته Maye Musk با این پلتفرم برای ساخت ۵۰۰ جعبه رمز و راز Maye Musk شریک شد که NFT آن در عرض ۴ دقیقه به فروش رفت.

در این ماه همچنین RACA با دو شرکت فعال بلاک‌چین از ترکیه برای برگزاری نمایشگاه‌ها، گفتگو‌ها و رویداد‌های NFT در USM همکاری کرده است. پلتفرم تجارت الکترونیک Shipping.io همچنین RACA را به عنوان یک روش پرداخت در نظر گرفته است.

۱۲-پلی دپ (PLA)

ارزش بازار: ۲۶۵ میلیون دلار
قیمت: ۰.۸۶ دلار

پلی دپ (PlayDapp) یک پلتفرم بازی مبتنی بر بلاک‌چین است. در این پلتفرم بازیکنان درون بازی قهرمانانی را جمع‌آوری و پرورش می‌دهند که ویژگی‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

عملکرد خوب بازی منجر به پاداش‌هایی در قالب توکن‌ها، دارایی‌های دیجیتال و نشانه‌های مرموزی می‌شود. اکوسیستم PlayDapp از رمزارز PLA برای خرید و تجارت NFT‌ها استفاده می‌کند. توسعه‌دهندگان بازی همچنین می‌توانند از هر خرید درون بازی، توکن‌های PLA کسب کنند.

شرکت‌های مشهوری مانند سامسونگ و LINE قبلاً با PlayDapp همکاری کرده‌اند. این پلتفرم همچنین پروژه‌ای را راه‌اندازی کرده است که مزایای PlayDapp را به یک سرویس بازی P۲E توسعه دهد. اخیراً هم قرارداد همکاری با شرکت کره‌ای IT Solutions for Business امضا کرده است. هدف متقابل آن‌ها در این قرار داد نفوذ به بازار آمریکای شمالی است.

۱۳- ییلد گیلد گیمز (YGG)

ارزش بازار: ۲۵۹ میلیون دلار
قیمت: ۳.۲ دلار

Yield Guild Games یک اکوسیستم بازی P۲E است که بازیکنان را از طریق فعالیت‌های اقتصاد‌های مبتنی بر فناوری بلاک‌چین جمع‌آوری می‌کند. این پلتفرم بر اساس اقتصاد وام‌دهی عمل می‌کند. همچنین در NFT‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند و آن‌ها را از طریق یک طرح بورسیه به بازیکنانی که پول اولیه ندارند اجاره می‌دهد.

رمز ارز بومی این پلتفرم با نماد YGG شناخته می‌شود و کاربران می‌توانند از این دارایی‌ها در ازای جوایز درون بازی استفاده کنند. توکن بومی YGG به سرمایه گذاران نیز اجازه می‌دهد در اداره انجمن پلتفرم آن مشارکت کنند.

به لطف همه‌گیری ویروس کرونا، افراد بیشتری مشتاق شرکت در بازی‌های P۲E شدند. سال گذشته در برنامه فروش اولیه توکن YGG، ۱۲.۴۹ میلیون دلار سرمایه در ۳۱ ثانیه تامین شد. YGG همچنین توانسته تعداد کاربر‌های خود را تا دو برابر افزایش دهد.

در جولای ۲۰۲۱، محققان YGG بیش از ۳.۲۵۹ میلیون دلار درآمد مستقیم تولید کردند که بالاترین درآمد ماهانه آن تاکنون بوده است.

۱۴-وولکان فورجد (PYR)

ارزش بازار: ۲۳۱ میلیون دلار
قیمت: ۹.۹۷ دلار

وولوکان فورجد (Vulcan Forged) با شروع از یک پلتفرم کوچک NFT، به یک استودیوی بازی، فروشگاه و یک پلتفرم چند اپلیکیشنی گسترش یافته است. در داشبورد این پلتفرم بیش از ۱۰ بازی، ۲۰.۰۰۰ انجمن و پنج نوع از بهترین بازار NFT‌ها وجود دارد.

Vulcan Forged از توکن PYR استفاده می‌کند، که کاربران می‌توانند آن را بخرند یا بفروشند، از طریق بازی کسب درآمد کنند و با آن در زمین VulcanVerse و سایر دارایی‌ها سهم بگیرند.

در دسامبر ۲۰۲۱، کوین PYR به ۴۹.۷۴ دلار بالاترین حد خود رسید. در حالی که در ژانویه امسال پایین‌ترین سطح خود را تجربه کرد، اما پس از راه‌اندازی شبکه آزمایشی Elysium، فهرست محدود ۱۰۰ قطعه زمین در VulcanVerse و موفقیت پروژه VulcanDex، به سرعت قیمت آن دوباره رشد کرد.

Vulcan Forged همچنین با Merit Circle، یک سازمان غیرمتمرکز مستقل که در بازی‌های P۲E سرمایه‌گذاری می‌کند و دارایی‌های NFT را به بازیکنان قرض می‌دهد، قرار داد همکاری بسته است.

کرومیا

۱۵-کرومیا (CHR)

ارزش بازار: ۲۲۳ میلیون دلار
قیمت: ۰.۴ دلار

کرومیا (Chromia) هم یک پلتفرم بلاک‌چین و هم پلتفرمی P۲E برای ساخت dApps است. این پروتکل از یک زبان بلاک‌چینی استفاده می‌کند که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌ها را سریعتر برنامه‌ریزی و کدنویسی کنند. رمزارز پلتفرم استاندارد کرومیا CHR است که برای اهداف کلی سیستم، از جمله پرداخت هزینه‌های میزبانی و ارائه سهام به کاربران در اکوسیستم کرومیا استفاده می‌شود.

علاقه فزاینده به متاورس در اواخر سال گذشته، ارزش CHR را به بالاترین سطح تاریخی یعنی ۱.۵۰ دلار رساند. کرومیا به همراه My Neighbor Alice و Mines of Dalarnia از افتتاح برنامه گرنت متاورس به ارزش ۸۰ میلیون دلار خبر داده است.

شرکت سازنده این پلتفرم همچنین راهنمای راه اندازی یک برنامه را در سال ۲۰۲۲ طراحی کرده است که هدف آن توسعه نسل بعدی نوآوری بلاک‌چین است.

سلب مسئولیت: سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال، بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف نویسنده برای سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتال یا سایر ICO‌ها نیست. از آنجا که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

منبع: اقتصاد انلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید