قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۰

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۰ اسفندماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۰۷ دلار و ۸۵ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۳۸۵۷
بازدید : ۶۳۹۸

فرادید | طلا علیرغم افزایش ۲.۰۲ درصدی، اما نسبت به روزگذشته حدود ۲ دلار ارزان‌تر شده است. امروز ۱۰ اسفندماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۹۰۷ دلار ۸۵ سنت رسید.

در حالی که مقام‌های روسی و اوکراینی مذاکرات آتش بس را آغاز و کشور‌های غربی تحریم‌ها علیه مسکو را شدت بخشیده اند و این عوامل موجب کاهش تقاضا برای خرید تقاضا برای سرمایه گذاری امن شده قیمت طلا روز سه شنبه شاهد اندکی کاهش بود.

به گزارش فرادید؛ مذاکرات رده بالا میان کی یف و مسکو بدون توافقی پایان یافت و تنها توافقی که وجود داشت بر سر ادامه گفتگو‌ها بود، اما بازار‌های آسیایی با نشانه‌های عدم تشدید بیشتر تحریمها، ثبات پیدا کردند.

طلا در هنگام بروز وضعیت‌های پیش بینی نشده سیاسی و مالی همواره به عنوان محلی امن جهت سرمایه گذاری تلقی می‌شود و از ابتدای ماه فوریه تاکنون شاهد رشد حدودا ۶.۵ درصدی بوده است. هفته گذشته قیمت فلز زرد به بالاترین رقم ۱۸ ماه گذشته یعنی ۱۹۷۳ دلار و ۹۶ سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA اظهار کرد: احساسات ریسک در معاملات نیویورک پس از معکوس شدن وحشت مربوط به اوکراین که روز دوشنبه در معاملات بازار‌های آسیا و اروپا مشاهده شد، نوسان داشت. بازار‌ها به تشدید تحریم‌های غربی علیه روسیه در تعطیلات آخر هفته واکنش نشان داده بودند.

سرمایه گذاران در حال حاضر نگرانی کمتری دارند که جنگ اوکراین به رکود دو رقمی منجر می‌شود و به سمت بازار‌های سهام برگشته اند و این امر به ضرر طلا تمام شده است. بر اساس گزارش رویترز، حمله روسیه به اوکراین معادلات را تغییر داده و انتظار می‌رود تقاضا برای دارایی امن ثابت بماند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۸۸۶ دلار را امتحان کند و شکسته شدن این سطح ممکن است باعث شود طلا تا سطح ۱۸۶۵ دلار عقب نشینی کند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید