قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۲

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۲

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۲ اسفندماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۲۴ دلار و ۷۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۳۹۱۱
بازدید : ۶۵۴۸

فرادید | طلا همچنان در مسیر کاهشی حرکت می‌کند. امروز ۱۲ اسفندماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افت ۵.۱۷ درصد به ۱۹۲۴ دلار و ۷۸ سنت رسید.

قیمت طلا و نقره در معاملات چهارشنبه کاهش پیدا کردند، زیرا اصلاحات نزولی و سود گرفتن از معامله گران آتی کوتاه مدت پس از افزایش‌های اخیر صورت گرفت. وضعیت ژئوپلیتیک روسیه و اوکراین به افزایش قیمت فلزات گرانبها ادامه خواهد داد.

به گزارش فرادید؛ تهاجم روسیه به اوکراین همچنان ادامه دارد. در واقع، برخی از کارشناسان نظامی می‌گویند که جنگ روسیه و اوکراین ممکن است ۱۰ سال طول بکشد. این شاید برای مدتی آینده معامله گران و سرمایه گذاران را نگران نگه می‌دارد.

همچنین طلا تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار، با کاهش قیمت روبرو شد.شاخص دلار روز سه شنبه نزدیک به بالاترین حد ۲۰ ماه گذشته ایستاد و جذابیت خرید طلا را برای دارندگان ارز‌های دیگر کمتر کرد. بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در برابر کنگره برای شفافیت بیشتر در خصوص افزایش نرخ‌های بهره هستند.

دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital خاطرنشان کرد که طلا حتی قبل از اینکه موج تقاضا برای دارایی امن را آغاز کند، حمایت قوی پیدا کرده است. وی افزود که هرگونه عدم اطمینان بازار یا افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی به حمایت از قیمت‌ها ادامه خواهد داد.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management‌ می‌گوید: طلا به طور جدی در منطقه بیش از ح خرید بود و باید عقب نشینی کند. از نظر پرایس اکشن، نرخ طلا یک الگوی ستاره دنباله‌دار عظیم با حجم ایجاد کرد، و این خبر خوبی نیست.

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس گفت که در هفته آینده نسبت به طلا نزولی است و سقوط به زیر ۱۸۷۷ دلار می‌تواند منجر به تست ۱۸۵۰ دلار در هر اونس شود. چندلر افزود که داده‌های مثبت اقتصادی ایالات متحده، به ویژه گزارش قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه فوریه در روز جمعه، می‌تواند بر قیمت طلا تاثیر کاهشی بگذارد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید