قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۶

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۶

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۶ اسفندماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۹۰ دلار و ۷۱ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۴۰۰۸
بازدید : ۵۳۰۸

فرادید | طلا رفته رفته به کانال ۲۰۰۰ دلار نزدیک می‌شود. امروز ۱۶ اسفندماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۲۰.۰۷ درصد به ۱۹۹۰ دلار و ۷۱ سنت رسید.

بازار جهانی اونس طلا مانند سایر بازار‌ها نگران تحولات جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین است. قیمت طلا روز جمعه در واکنش به لشکرشی روسیه به اوکراین بیش از ۳۵ دلار صعود داشت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار OANDA به کیتکو نیوز گفت: متاسفانه، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که به زودی شاهد کاهش تنش در اوکراین باشید. در کنار این پارامتر نگرانی‌ها درباره رشد اقتصادی به ویژه در کشور‌های قدرتمند وهمچنین فشار‌های تورمی مواردی هستند که برآیند همه آن‌ها فضا را برای طغیان طلا مهیا می‌سازد.

به گزارش فرادید؛ تصویر کلان برای صعود طلا به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس و افزایش قیمت کالا‌های دیگر شامل نفت خام، پالادیم، نیمل، گندم و ذرت شکل گرفته است.

به گفته مویا، اگر افزایش قیمت کالا‌ها تاثیر ماندگاری روی تورم داشته باشد، بانک‌های مرکزی ناچار خواهند بود نرخ‌های بهره را سریعتر افزایش دهند، اما این اقدام برای طلا منفی نخواهد بود. اگرچه بانک مرکزی آمریکا برای افزایش سریعتر نرخ‌های بهره مقاومت نشان داده است، اما احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ‌های بهره در اواخر سال میلادی جاری منتفی نیست و همچنان افزایش چهار تا پنج دور نرخ بهره در سال میلادی جاری پیش بینی می‌شود.

ممکن است شاهد اقدام جدی‌تر بانک مرکزی آمریکا در مقابله با تورم در تابستان امسال باشیم. ابهامات و بحث مذکور به نفع طلا خواهد بود و کمک می‌کند این فلز ارزشمند تا مرز ۲۰۰۰ دلار صعود کند.

ادوارد مویا خاطرنشان کرد ۱۹۸۰ دلار به سطح مقاومتی در کوتاه مدت تبدیل شده است و طلا می‌تواند به راحتی در جهت صعودی یا نزولی تا ۵۰ دلار نوسان داشته باشد، اما بمحض این که طلا به سطح ۱۹۸۰ دلار برسد، روی قیمت ۲۰۰۰ دلار زوم خواهد کرد.

شان لوسک، یکی از مدیران هجینگ تجاری با والش تریدینگ‌ می‌گوید: اگر طلا در این محیط با ریسک و عدم اطمینان زیاد نتواند به ۲۰۰۰ دلار برسد، پس من نمی‌دانم چه چیزی این کار را انجام خواهد داد. لوسک گفت که می‌تواند شاهد افزایش ۱۰ درصدی قیمت طلا نسبت به قیمت پایانی سال ۲۰۲۱ باشد. او افزود که در شرایط فعلی، هدف اولیه حدود ۲۰۱۰ دلار در هر اونس ایجاد خواهد شد.

دارین نیوزوم نیز گفت: با همه چیز‌هایی که در جهان می‌گذرد، در این زمان فقط طلای صعودی منطقی است. مهم نیست که چه عوامل بنیادی یا فنی هستند. این واقعیت که شاخص دلار آمریکا به تقویت خود ادامه می‌دهد قطعاً معنایی ندارد.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی هم در ادامه افزود: که علیرغم اینکه فدرال رزرو همچنان در مسیر افزایش نرخ بهره در کمتر از دو هفته باقی می‌ماند، نسبت به طلا نیز در کوتاه‌مدت صعودی است. او گفت: تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه داشته باشد، طلا قوی خواهد بود. فعلاً مسائل پولی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید