قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۷

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز 17 اسفندماه تا لحظه تنظیم گزارش به 1991 دلار رسید.

کد خبر : ۱۰۴۰۴۲
بازدید : ۶۹۵۴

فرادید | طلا همچنان در مرز ۲۰۰۰ دلار قرار دارد. امروز ۱۷ اسفندماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۱.۵۷ درصد به ۱۹۹۱ دلار رسید.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بالاتر حرکت کرد، اما نسبت به بالاترین سطح ۱.۵ ساله که یک شبه بدست آورد یعنی ۲۰۰۷.۵۰ دلار، کاهش یافت.

به گزارش فرادید؛ در اوایل این هفته و در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین، با کاهش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران درخواست‌ها برای خرید طلا افزایش چشمگیری یافت.

هر اونس طلا در ماه آوریل با ۱۹ دلار و ۹۰ سنت افزایش به ۱۹۸۶ دلار و ۴۰ سنت رسید و نقره می‌کامکس نیز با افت ۰.۱۷۴ دلاری به ۲۵ دلار و ۶۲ سنت در هر اونس رسید. اونس طلا که در زمان گشایش بازار به ۲۰۰۰ دلار و ۶۹ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۹ اوت سال ۲۰۲۱ بود. بالاترین قیمت در معاملات آتی طلا در آگوست ۲۰۲۰ با ۲۰۶۳.۰۰ دلار ثبت شد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی شرکت دیلی فارکس در این باره گفت: ریسک گریزی سرمایه گذاران تحت تاثیر مسائل ژئوپلیتیکی بوده و بنابراین منعکس کننده تقاضا برای دارایی‌های غیرکاغذی است.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است روز جمعه ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۰۵۴.۳ تن رسید که بالاترین میزان از اواسط مارس سال ۲۰۲۱ بود. وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است به صعود تا مرز ۲۰۶۵ دلار ادامه دهد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید