قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۱ اسفندماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۸۵ دلار و ۱۲ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۴۱۳۸
بازدید : ۵۷۰۴

فرادید | طلا طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان در کانال ۱۹۰۰ قرار دارد. امروز ۲۱ اسفندماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۹۸۵ دلار و ۱۲ سنت رسید.

دیروز قیمت طلا ۰.۷۵ درصد دیگر کاهش قیمت داشت تا قیمت این فلز ارزشمند به حدود مرز ۱۹۸۰ دلار برسد. با وجود کاهش قیمت شدید طلا در چند روز اخیر و به دلیل افزایش شدید قیمتی در نیمه اول هفته بازدهی هفتگی طلا همچنان مثبت است.

به گزارش فرادید؛ طلا در هفته‌ای که گذشت در حدود ۰.۸۵ درصد افزایش قیمت داشت تا در شش هفته اخیر، پنج هفته صعودی را ثبت کرده باشد.

عامل اصلی روز جمعه در کاهش قیمت طلا سخنان ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه درباره پیشرفت در مذاکرات میان روسیه و اوکراین بود. پوتین در این باره گفت تغییرات مثبتی در جریان است و مذاکرات در سوی روسی اش چنین سیگنالی به او می‌دهد. پوتین این سخنان را جلسه با همتای بلاروسی خود مطرح کرد، ولی جزییات بیشتری ارائه نداد.


با این وجود، هنوز تحلیل گران بر این باورند که ادامه جنگ در کنار فشار‌های تورمی و همچنین نگرانی‌های رشد اقتصادی که با خود به همراه دارد می‌تواند از قیمت طلا در محدوده کنونی حمایت کند.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «تا حد زیادی معاملات بازار طلا همچنان تحت تاثیر جنگ اوکراین قرار دارد. اما در صورتی که جنگ تشدید نشود، نشست سیاست گذاری فدرال رزرو احتمالا مانع از رشد قیمت‌ها خواهد شد.».

اما از سوی دیگر افزایش مجدد تورم آمریکا در ماه فوریه احتمال افزایش نرخ بهره در تاریخ ۱۶ مارچ توسط فدرال رزرو را به بالاترین سطح خود رسانده است.
با اینکه برخی باور دارند فدرال رزرو به دلیل وقوع جنگ برای افزایش نرخ بهره محتاط‌تر از گذشته شده است، اما عامل تورم سبب شده است تا در آخرین نظرسنجی که سایت رویترز اعلام کرده است ۹۴ درصد از تحلیل گران اقتصادی به افزایش نرخ بهره در نشست آینده بانک مرکزی آمریکا باور داشته باشند.

در حال حاضر می‌توان گفت که به دلیل تعدد عوامل متضاد در بازار طلا پیش بینی آینده قیمتی فلز زرد سخت‌تر از گذشته شده است. طلا نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا هرگونه افزایشی موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار خواهد شد.

به گفته وانگ تائو تحلیلگر فنی رویترز، قیمت طلا ممکن است بار دیگر تا رقم ۱۹۷۶ دلار پایین بیاید و اگر از این سطح تنزل پیدا کند احتمالا تا محدوده ۱۹۲۴ تا ۱۹۵۳ دلار پایین خواهد رفت.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید