قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۳

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۳ اسفندماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۷۶ دلار رسید.

کد خبر : ۱۰۴۲۰۲
بازدید : ۵۵۵۷

فرادید | طلا وارد مسیر کاهشی شد. امروز ۲۳ اسفندماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افت ۱۲.۵۴ درصد به ۱۹۷۶ دلار رسید.

تحلیلگران اظهار کردند که قیمت طلا احتمالا به بالاترین حد خود افزایش می‌یابد، زیرا خطر حمله روسیه به اوکراین باعث آسیب به اقتصاد جهانی خواهد شد و تقاضا برای این فلز که به طور سنتی به عنوان سرمایه امن محسوب می‌شود را افزایش خواهد داد.

به گزارش فرادید؛ گروهی از کارشناسان بازار بر این باورند که ریزش قیمت فلز زرد از قله ۲۰۷۰ دلاری در هفته گذشته فقط می‌تواند یک تثبیت قیمتی موقتی در بازار باشد و روند بلند مدت طلا می‌تواند صعودی باشد.

جیووانی استانوو، تحلیلگر موسسه یو بی اس اظهار کرد: قیمت‌های بالاتر انرژی و مواد غذایی نشان‌دهنده شگفتی‌های بیشتر تورم در آینده است که باید نرخ بهره واقعی ایالات‌متحده را برای مدت طولانی‌تری پایین نگه دارد و باید به طلا که اغلب به عنوان پوششی در برابر تورم و همچنین عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی استفاده می‌شود، کمک کند. طلا همچنین زمانی که بازده اوراق قرضه پایین باشد، محبوبیت بیشتری دارد.

در نظرسنجی این هفته سایت کیتکو، ۱۸ تحلیل گر بازار شرکت کردند که از میان آن‌ها هشت نفر معادل با ۴۴ درصد شرکت کنندگان بر این باور بودند که قیمت طلا مجددا صعودی خواهد بود. این درحالی است که هنوز هم درصد تحلیل گرانی که بر نزولی بودن قیمت طلا تاکید دارند کمتر از صعودی هاست.

دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital گفت که اگرچه در مورد طلا در هفته آینده بی طرف است، اما پیش از تصمیم نشست سیاست پولی فدرال رزرو در روز چهارشنبه، ریسک‌های صعودی رو به رشدی می‌بیند.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی گفت که انتظار دارد درگیری‌های جاری در اروپای شرقی به حمایت از طلا با قیمت‌های بالاتر ادامه دهد. او گفت: «جنگ در اوکراین تمام نشده است و اوضاع ممکن است قبل از اینکه بهتر شود بدتر شود».

گلدمن ساکس پیش‌بینی‌های خود را افزایش داد و گفت که هر سه گروه اصلی خریداران، سرمایه‌گذاران، بانک‌های مرکزی و مصرف‌کنندگان جواهرات و محصولات طلا، خریدشان را افزایش داده‌اند و طلا می‌توانست در شش ماه به ۲۵۰۰ دلار برسد. تحلیلگران گلدمن عنوان کردند: آخرین باری که شاهد افزایش همزمان تمامی محرک‌های تقاضا بودیم، سال‌های ۲۰۱۰ تا۲۰۱۱ بود که طلا تقریباً ۷۰ درصد افزایش یافت.

با این حال، برخی از تحلیلگران انتظار دارند که در مرحله جدید تثبیت طلا شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم. دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis، گفت که اهداف اولیه نزولی برای طلا در کوتاه مدت بین ۱۹۶۴.۹۰ تا ۱۹۲۹.۷۰ دلار است.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید