قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۵

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۵ اسفندماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۱۷ دلار و ۱۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۴۲۷۱
بازدید : ۶۹۰۶

فرادید | طلا همچنان کانال ۱۹۰۰ را حفظ کرده است. امروز ۲۵ اسفندماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۲.۹۸ درصد به ۱۹۱۷ دلار و ۱۸ سنت رسید.

قیمت طلا دیروز در حالی که کار خود را با قیمت ۱۹۵۲ دلاری آغاز کرده بود، در ادامه روز تا کف ۱۹۰۷ دلاری عقب نشینی کرد. این ریزش قیمتی ۲ درصدی سبب شد تا طلا به پایین‌ترین قیمت خود در دو هفته اخیر برسد. با این حساب طلا از ابتدای هفته تاکنون در حدود ۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

به گزارش فرادید؛ این در حالی بود که در ابتدای هفته معامله گران و همچنین تحلیل گران بازار پیش بینی می‌کردند که طلا این هفته هم مانند چند هفته پیش روندی صعودی داشته باشد.

اما در روزی که گذشت از سویی ادامه مذاکرات میان روسیه و اوکراین و افزایش امیدواری‌ها به برقراری آتش بس در اوکراین و از سوی دیگر نزدیک شدن به موعد جلسه فدرال رزرو سبب فشار نزولی بر قیمت طلا شدند. هیئت‌های مذاکره کننده روسی و اوکراینی روز دوشنبه چهارمین دور مذاکرات خود را به صورت ویدئویی انجام دادند، اما هنوز هیچ پیشرفتی در این دور گزارش نشده است. قرار است گفتگو‌ها امروز هم ادامه پیدا کند.

در حقیقت در حال حاضر اغلب سرمایه گذاران بر خلاف هفته پیش دیگر نیازی نمی‌بینند تا سهم بیشتری از سبد خود را به پناه گاه‌های امن سرمایه اختصاص دهند. ان‌ها برای این رفتار جدید خود سه دلیل دارند: دلیل اول آن است که اغلب این سرمایه گذاران سطح ریسک در هفته جاری را به انداز هفته پیش ارزیابی نمی‌کنند و از همین رو نیز تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در بازار‌های پر ریسک دارند.

افزایش شاخص‌های سهام در کشور‌های مختلف شاهدی بر این مدعاست. دلیل دوم نیز برمی گردد به نزدیک شدن به موعد افزایش نرخ بهره که با افزایش هزینه فرصت نگهداری کالا‌هایی مانند طلا همراه خواهد بود. دلیل سوم نیز حفظ سود و پول بک در بسیاری از بازار‌های کامودیتی است.

همچنین سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا روز دوشنبه و در آستانه افزایش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو به بالاترین رقم ۲ سال و نیم گذشته رسید. احتمالا در پایان نشست این هفته بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره برای اولین بار طی ۳ سال گذشته افزایش خواهد یافت.

طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است، زیرا افزایش نرخ بهره هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می‌برد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید