قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۸ اسفندماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۲۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۴۳۳۸
بازدید : ۳۸۴۶

فرادید | طلا ماندگاری خود را در کانال ۱۹۰۰ حفظ کرده است. امروز ۲۸ اسفندماه قیم هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۲.۴۷ درصد به ۱۹۲۱ دلار و ۳۰ سنت رسید.

اونس طلا در این هفته روندی نزولی داشت، این میزان نزول از نوامبر ۲۰۲۱ بی‌سابقه بود. با این حال، فشار بر قیمت‌ها همراه با نگرانی‌ها در مورد پیامد‌های جنگ روسیه و اوکراین، موجب شد تا ارزش طلا بالای مرز حمایتی ۱۹۰۰ دلاری بماند.

کریستوفر والر، عضو شورای حکام فدرال رزرو ایالات متحده- یکی از چهره‌های به شدت محافظه‌کار FOMC - اعلام کرد: داده‌های اقتصادی آمریکا در ماه‌های آینده برای مهار تورم، لزوم افزایش نیم درصدی نرخ بهره را فریاد می‌زند.

اظهارات والر، همراه با پیام‌های جنگ‌طلبانه مشابه از دیگر نمایندگان فدرال رزرو، به افزایش ارزش دلار در روز جمعه کمک کرد وموجب نزولی شدن طلا در بازار شد. دلار در دو روز کاری اخیر بیش از ۱ درصد سقوط کرد، زیرا معامله گران ارز با ناامیدی نسبت به افزایش متوسط ​​نرخ بهره فدرال رزرو در روز چهارشنبه واکنش نشان دادند.

مایکل مک کارتی تحلیلگر ارشد موسسه تایگر بروکرز در استرالیا گفت: واقعیت این است که همزمان با کاهش نگرانی‌ها در مورد چشم انداز وضعیت اوکراین قیمت طلا نیز کاهش یافته و مذاکرات این هفته بر سر طرح صلح ۱۵ ماده‌ای و احتمال توافق بین روسیه و اوکراین موجب شده تا جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاری کاهش یابد.

به گزارش فرادید و به نقل از رویترز، فدرال رزرو ایالات‌متحده نرخ بهره را برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ افزایش داد و طرح تهاجمی برای مهار تورم را ارائه کرد و در عین حال بر عدم اطمینان اقتصادی گسترده ناشی از جنگ در اوکراین و بحران بهداشتی کووید- ۱۹ تاکید کرد.

تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره، بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده را به بالاترین سطح خود از می ۲۰۱۹ رسانده است. در حالی که جهان به یک راه حل دیپلماتیک امیدوار است، سرمایه‌گذاران بر مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین تمرکز کردند.

دارایی‌های بزرگ‌ترین صندوق قابل معامله با پشتوانه طلا در جهان در روز چهارشنبه ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۰۷۰.۵۳ تن رسید که بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۱ است.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید