رشد 2.5 درصدی شاخص کل

رشد 2.5 درصدی شاخص کل

دو گروه بانک و خودرو که طی چند هفته اخیر عمده توجهات بازار را به سمت خود جلب کرده بودند، بار دیگر امروز در کانون توجه سهامداران قرار گرفتند. براین اساس شاخص گروه خودرو به میزان 4.45 درصد و گروه بانگ به مقدار 1.70درصد در پایان معاملات امروز رشد کردند.

کد خبر : ۱۰۴۴۶
بازدید : ۱۰۳۸
رشد 2.5 درصدی شاخص کل
دو گروه بانک و خودرو که طی چند هفته اخیر عمده توجهات بازار را به سمت خود جلب کرده بودند، بار دیگر امروز در کانون توجه سهامداران قرار گرفتند. براین اساس شاخص گروه خودرو به میزان 4.45 درصد و گروه بانگ به مقدار 1.70درصد در پایان معاملات امروز رشد کردند.

به گزارش اقتصادنیوز، پس از یک وقفه کوتاه در مسیر صعودی بورس تهران، از معاملات روز جاری بار دیگر شاهد کانال شکنی شاخص و ورود نماگر بازار به بازه 72 هزار واحدی بودیم.

امروز دوشنبه، 12 بهمن ماه شاخص کل با رشد چشمگیر 1792 واحدی، بر فراز کانال 72 هزار واحدی ایستاد و بیشترین رقم ثبت شده را در 14 ماه اخیر به میزان 72 هزار و 912 واحد تجربه کرد.

دو گروه بانک و خودرو که طی چند هفته اخیر عمده توجهات بازار را به سمت خود جلب کرده بودند، بار دیگر امروز در کانون توجه سهامداران قرار گرفتند. براین اساس شاخص گروه خودرو به میزان 4.45درصد و گروه بانگ به مقدار 1.70درصد در پایان معاملات امروز رشد کردند.

افزایش حجم و ارزش معاملات گروه خودرو به عنوان لیدر بازار سهام و سبزپوشی این صنعت در معاملات امروز، روز مثبتی را نیز برای سایر صنایع به ارمغان آورد. به این ترتیب از میان 37 صنعت فعال بورسی، تنها 6 صنعت با افت شاخص روبه‌رو شدند و در شرایط عدم تغییر شاخص 5 صنعت دیگر؛ باقی گروه‌ها تا سقف حداکثر 5 درصد رشد کردند.

در ساعات معاملاتی امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ایران خودرو 330 میلیون یورو از پژو خسارت دریافت کرده است. هرچند صحت و سقم این خبر تا پایان معاملات از سوی مسوولان این شرکت تایید یا رد نشد، اما نماد معاملاتی "خودرو" امروز سومین نماد پربیینده معاملات که رشد قیمتی بیش از 4 درصد را نیز تجربه کرد، نام گرفت.

دیگر نمادهای گروه خودرو همچون سایپا، پارس خودرو و ایران خودرو دیزل نیز به ترتیب سه نمادی بودند که بیشترین حجم معاملات را تجربه کردند. نماد "خساپا" در معاملات روز جاری صف خرید 53 میلیونی را شاهد بود.

در این نماد سهامداران حقوقی به میزان 52 میلیون سهم، اقدام به عرضه سهام کردند و مشارکت 38 درصدی در فروش سهام داشتند، معامله‌گران حقیقی نیز در سمت مقابل خریدار 110 میلیون سهم این شرکت بودند و مالکیت 82 درصدی را در دست گرفتند.

در بازار امروز همچنین خبری منتشر شد در خصوص توافق بهمن دیزل با ژاپن. معاون مالی شرکت بهمن دیزل از نهایی شدن توافق این شرکت با ژاپنی‌ها برای تولید محصولات جدید خبر داد. سعید موحدی اضافه کرد: با مذاکرات جدیدی که در تهران و توکیو صورت گرفته، مقررشده این دو کشور در قالب توافقاتی جدید به تولید محصولاتی جدید و مشترک دست بزنند. بر این اساس سهم «خدیزل» نیز امروز صف خرید 409 هزار سهمی را در پایان معاملات شاهد بود.

نگاه غالب در بازار این است که هیجانات فعلی در کوتاه‌مدت رفته رفته جای خود را به نگاه میان مدت و بلند مدت نسبت به صنایع داده و تعداد زیادی از صنایع و نمادها تا پایان سال راه خود را از سایر نمادها و گروه ها جدا خواهند کرد.

به هر ترتیب تنوز معاملاتی گروه خودر این روزها بیش از سایر صنایع داغ است و سکان بازار را روند معاملاتی این گروه تاحدود زیادی در دست گرفته است. گروه خودرو امروز برترین صنعت لقب گرفت چرا که حجم معاملات آن به میزان 561 میلیون سهم به ارزش 912 میلیارد ریال بود.

در معاملات روز جاری نمادهای معاملاتی صنايع پتروشيمي خليج فارس، گسترش نفت و گاز پارسيان، سرمایه گذاری غدیر، نفت و گاز و پتروشيمي تأمين و گروه مپنا بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص بورس تا سقف حداکثر 197 واحد گذاشتند. نماد معاملاتی کارت اعتباری ایران کیش و داده پردازی ایران نیز بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

به هر تریب امروز با دادوستد بیش از 2 میلیارد اوراق بهادار در بورس تهران ارزش معاملات آن امروز به 4 هزار و 633 میلیارد ریال رسید.

در جریان معاملات امروز نمادهای شرکت پالايش نفت بندر عباس و پتروشيمي مبين پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده مبني بر انتخاب اعضاي هيات مديره، بانك پارسيان با توجه به اعلام تنفس مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده و نماد معاملاتي شركت هاي سيمان اصفهان، سيمان مازندران، صنايع كاغذسازي كاوه، صنايع كاشي و سراميك الوند با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 1394/12/29، داروسازي زهراوي پس از برگزاري مجمع عمومي فوق العاده مبني بر تصويب افزايش سرمايه و سخت آژند پس از برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه مبني بر تقسيم سود نقدي، بازگشایی شدند.

همچنین، در پايان معاملات امروز نماد معاملاتي شركت هاي سايپا جهت برگزاري مجمع عمومي فوق العاده به منظور تصميم‌گيري در خصوص شموليت مفاد 141 قانون تجارت و سرمايه گذاري پرديس جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه به منظور تصويب صورتهاي مالي متوقف شدند.

از سوی دیگر امروز به موازات رشد خیره کننده بورس، فرابورس ایران نیز رشد 20 واحدی شاخص را تجربه کرد و آیفکس به رقم 778 واحد رسید که این رقم از اوایل مرداد ماه سال جاری تاکنون بی سابقه بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید