قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۰۸

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۰۸

قیمت بیت کوین امروز ۸ فروردین ماه با ۴.۸۳ درصد افزایش نرخ به ۴۶,۸۲۲ دلار معادل ۱,۲۰۹,۰۶۱,۰۹۵ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۴۶۳۶
بازدید : ۵۳۳۸

فرادید | بیت کوین به پرواز درآمد و وارد کانال ۴۶ شد. امروز ۸ فروردین ماه قیمت بیت کوین با افزایش ۴.۸۳ درصد به ۴۶,۸۲۲ دلار معادل ۱,۲۰۹,۰۶۱,۰۹۵ تومان رسید.

چشم انداز بیت کوین، یکشنبه هفته گذشته کاملاً متفاوت بود. در آن زمان، ارزش این دارایی به تدریج در حال کاهش بود و برای اولین بار در یک هفته تا حدود ۴۰,۰۰۰ دلار ریزش کرد.

به گزارش فرادید؛ با این حال، می‌دانیم که طی مدت هفت روز، احتمال تغییر در بازار‌های رمزنگاری بسیار زیاد است. این بار، بیت کوین به جای سقوط به زیر ۴۰,۰۰۰ دلار، یک روند صعودی چشمگیر را آغاز و تا مرز ۴۳,۰۰۰ دلار جهش کرد و به این ترتیب، بالاترین سطح سه هفته اخیر خود را در آن زمان ثبت نمود.

با پشت سرگذاشتن یک پولبک مختصر، قیمت به ۴۴,۰۰۰ دلار رسید و روز جمعه برای اولین بار از اوایل ماه مارس (اواسط اسفند ۱۴۰۰) برای مدت کوتاهی از ۴۵,۰۰۰ دلار گذشت و در حال حاضر نیز در همین حدود قرار دارد. این بدان معناست که بیت کوین طی یک هفته گذشته تقریباً ۸ درصد افزایش یافته و ارزش بازار آن اکنون ۸۵۰ میلیارد دلار است.

تمایل نسبت به بیت‌کوین در دو هفته گذشته پس از مشاهده چندین نشانه از افزایش ارزش آن بهبود یافته است. همچنین یکی از وزیران روسیه گفت که این کشور احتمالا می‌تواند بیت‌کوین را برای محموله‌های انرژی خود بپذیرد، زیرا با محدودیت‌های فزاینده‌ای از سوی غرب مواجه است.

عملکرد قوی بیت‌کوین می‌تواند سودآور شود البته انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت مقاومت ایجاد شود. داده‌های پلت‌فرم تحقیقاتی بلاک‌چین گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که سطح مقاومت اصلی بعدی برای این توکن ۴۵هزار و ۹۰۰ دلار است (قیمت واقعی برای دارندگان کوتاه‌مدت). به طور خاص، این سطحی است که دارندگان کوتاه‌مدت باید در آن زمان دارایی خود را بفروشند تا حتی ضرر‌های اخیر را از بین ببرند. در حال حاضر، بیت‌کوین همچنان حدود ۳۰ درصد از بالاترین رکورد خود در نوامبر معامله می‌شود.

سوال مهمی که توسط برخی تحلیل‌گران مطرح می‌شود این است که با توجه به فضای تورمی، احتمال بروز رکورد در اقتصاد جهانی و درگیری بین روسیه و اوکراین، احتمال اینکه دولت‌های بزرگ ارز‌های دیجیتالی مانند بیت کوین را ممنوع کنند چقدر است؟

برخی می‌گویند در شرایط حاضر اقتصاد جهانی به امکاناتی که ارز‌های دیجیتال در اختیارش قرار داده است احتیاج دارد و با توجه به حساسیت و آسیب‌پذیری اقتصاد در حال حاضر بسیار بعید است که دولت‌های بزرگ موضع خیلی سختگیرانه در مورد رمزارز‌ها اتخاذ کنند یا مثلا بیت کوین را ممنوع کنند.

در نقطه مقابل برخی می‌گویند احتمال اینکه بیت کوین توسط دولت‌های بزرگ ممنوع شود وجود دارد و حتی دوره‌هایی وجود داشت که مالکیت خصوصی طلا ممنوع شده بود، اما این ممنوعیت احتمالا قیمت بیت کوین را به طرز قابل توجهی افزایش خواهد داد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید