افزایش ناچیز قیمت دلار

افزایش ناچیز قیمت دلار

قیمت دلار در صرافی ملی با کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۵۲۷۸ تومان ثبت شده است.

کد خبر : ۱۰۴۶۷۷
بازدید : ۷۰۷۸

بازار دلار، طلا و سکه، دیروز نوساناتی داشت. قیمت دلار تا حدودی افزایشی بود. برخی کانال‌های تلگرامی، نرخ دلار را بین ۲۶ هزار و ۴۵۰ تا ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کردند.

دلار فردایی نیز در این کانال‌ها، در همین بازه قیمتی است. روز گذشته، آغاز معاملات دلار با قیمت ۲۶،۲۵۰ تومان بود. کف قیمت، ۲۶،۲۴۰ و سقف آن ۲۶،۴۲۰ تومان ثبت شد. آخرین معامله فردایی نیز با نرخ ۲۶،۴۲۰ تومان انجام شد.

اما قیمت دلار در صرافی ملی با کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۵۲۷۸ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

در بازار طلا و سکه نیز دیروز نوساناتی وجود دارد. قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر نزولی است و به یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۹۷۲ تومان رسید.

اما قیمت سکه طرح جدید نیز اکنون روند افزایشی دارد و ۱۲ میلیون و ۴،۵۰ هزار تومان ثبت شده است.

اما قیمت سکه طرح قدیم بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در لحظه تنظیم این خبر بدون تغییر ماند و با نرخ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی بازار‌های دلار، طلا و سکه در ایران اثر می‌گذارد مذاکرات وین است. اما آخرین اخبار از این مذاکرات چه می‌گوید؟

بورل: به توافق نزدیک هستیم

جوزپ بورل گفت: ما به دستیابی به توافق با ایران نزدیک شده‌ایم و پیرامون ۹۵ درصد از موضوعات به توافق رسیدیم. وی در گفتگو با اسکای نیوز افزود: توافق هسته‌ای با ایران تمام مشکلات منطقه را حل نخواهد کرد و نخستین گام است.

بورل همچنین گفت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام مرتکب اشتباه شد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به نقطه توافق نزدیک شدیم، اما موضوعات اندک و مهم باقی مانده است و آقای مورا قرار است تا ساعتی دیگر وارد تهران شود و آخرین تبادلاتی که صورت گرفته است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امیر عبداللهیان: توافق فراتر از برجام نخواهد بود

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در گفتگوی تلویزیونی در مورد آخرین روند مذاکرات گفت: توافق فراتر از برجام نخواهد بود. در حوزه لغو تحریم‌ها توانستیم پیشرفت‌های بزرگی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها خواستار مذاکره مستقیم بودند و مطرح می‌کردند که می‌خواهیم نشان دهیم که آقای بایدن، حسن نیت دارد. ما هم گفتیم آمریکا اگر حسن نیت دارد باید تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند. ما به دنبال عکس گرفتن نیستیم. به دنبال اقدام عملی هستیم و به واسطه‌ها هم گفتیم.

کاهش قیمت نفت در پی افزایش قرنطینه شانگ‌های

قیمت نفت در روز دوشنبه حدود ۴ دلار سقوط کرد، این در حالی است که نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای سوخت در چین پس از اینکه مقامات شانگ‌های گفتند که مرکز مالی این کشور را برای آزمایش کووید-۱۹ طی ۹ روز تعطیل خواهند کرد، افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت، با ۳٫۸۵ درصد کاهش به ۱۱۶ دلار رسید. ام نفت سبد اوپک همچنان به قیمت ۱۱۸،۷ دلار معامله می‌شود. نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و به قیمت ۱،۹۳۳٫۳۶ دلار معامله می‌شود.

قیمت‌ها در بازار دلار، طلا و سکه در ایران نیز نوساناتی دارد.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید