مهدی طارمی؛ برترین گلزن آسیا

مهدی طارمی؛ برترین گلزن آسیا

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد عنوان برترین گلزن دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا را به خود اختصاص دهد.

کد خبر : ۱۰۴۷۸۰
بازدید : ۷۵۰۲

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برترین گلزنان دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا را معرفی کرد که بر این اساس مهدی طارمی مهاجم ۲۹ ساله تیم ملی فوتبال ایران با به ثمر رساندن چهار گل و دادن دو پاس گل، عنوان برترین گلزن این دور از رقابت‌ها را از آن خود کرد.

ایتو جونیا از ژاپن با چهار گل، علیرضا جهانبخش از ایران با چهار گل، صالح الشهری از عربستان با چهار گل، هیونگ مین سون از کره جنوبی با چهار گل و لی وو از چین با چهار گل زده نیز به ترتیب رده‌های دوم تا ششم این رده‌بندی را به خود اختصاص دادند، اما مهدی طارمی به واسطه پاس‌گل بهتر در صدر این رده‌بندی ایستاد.

تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از این به‌عنوان اولین تیم آسیایی به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کرده بود. شاگردان اسکوچیچ در حالی سریعترین صعود به جام جهانی در تاریخ آسیا را رقم زدند که سه بازی دیگر در پیش داشتند. ایران در نهایت با ۲۵ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه A مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا دست یافت.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید