نحوه صحیح شارژ اولیه گوشی‌های هوشمند

نحوه صحیح شارژ اولیه گوشی‌های هوشمند

گرمای زیاد همواره برای باتری یک نکته منفی است و عمر آن را کاهش خواهد داد. میزان استفاده از گوشی هوشمند خود را مدیریت کرده و اجازه استفاده از گوشی را هنگام شارژ به خودتان ندهید. خاموش بودن صفحه گوشی هنگام شارژ می‌تواند کمک زیادی به عمر باتری کند.

کد خبر : ۱۰۴۸۰۰
بازدید : ۷۰۷۲

هنگام خرید یک گوشی سامسونگ یقینا شما نیز به این فکر افتاده‌اید که برای اولین‌بار بهتر است چگونه گوشی خود را شارژ کنید. این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد و باید بدانید که چه مدت زمان باید گوشی به شارژر متصل باشد.

راهکاری که ما قصد داریم در این مطلب در اختیار شما قرار دهیم، روی سایر گوشی‌های هوشمند هم نسبتا جوابگو خواهد بود و به‌طور مثال، شما می‌توانید هنگام خرید آیفون ۱۳ پرو مکس یا گوشی شیائومی هم از آن استفاده کنید.

مدت زمان ۸ ساعته به‌عنوان شارژ اولیه تمام گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شده است، اما آیا واقعا این میزان برای باتری‌های بزرگ گوشی سامسونگ هم می‌تواند صدق کند؟

باتری یکی از قطعات اساسی هر گوشی هوشمندی است و باید در طول استفاده خود، با ایمنی بالایی از آن استفاده کنید. این قطعات حساس پاوری برای اجزای دیگر سخت‌افزاری است و به نوعی، در نبود آن گوشی هوشمند شما کار نخواهد کرد. در هنگام خرید گوشی سامسونگ باید به عمر و سلامت باتری گوشی خود توجه ویژه داشته باشید.

این موضوع به‌خصوص هنگام خرید گوشی دست دوم بیشتر اهمیت دارد، اما خرید گوشی جدید سامسونگ، چندان شامل این مورد نمی‌شود و صرفا باید مشخصات فنی باتری دستگاه‌های جدید را با همدیگر مقایسه کنید و ببینید که کدام مورد بیشتر با سطح نیاز شما متناسب خواهد بود.

باتری قطعه مهمی برای گوشی هوشمند

عملکرد گوشی شما کاملا به باتری گره خورده است و ظرفیت آن تعیین می‌کند که گوشی شما در طول روز، چند ساعت می‌تواند بدون نیاز به شارژ روشن بماند. ظرفیت‌های متفاوت تنها عامل تعیین کننده نیستند و میزان استفاده کاربر، صفحه نمایش و سایر قطعاتی که از انرژی باتری استفاده می‌کنند هم نقشی اساسی در این زمینه خواهند شد.

طول عمر و عملکرد باتری گوشی، ارتباط مستقیمی با ظرفیت باتری دارد. باتری گوشی‌های کوچکی مانند آیفون ۱۳ مینی یقینا نمی‌تواند ظرفیت چندان خاصی را در خود جای دهد و زودتر از گوشی‌های بزرگ‌تر مانند خرید آیفون ۱۳ پرو مکس می‌تواند باتری خالی کند.

هزینه گوشی‌ها تا حد زیادی بالا رفته است و شما نیز هنگام خرید باید به این موارد دقت کنید. باتری گوشی حتما باید اصل بوده و توسط کارخانه روی گوشی به کار رفته باشد. هنگام خرید به باز نشده بودن جعبه گوشی خود توجه کرده و حتما گوشی سامسونگ را نیز با بازرسی ویژه توسط خودتان یا یک کارشناس، از این نظر تایید کنید.

باتری مصرف نشده و آکبند یقینا بهتر می‌تواند گوشی شما را شارژ نگه دارد و تا چند ماه هم می‌توانید به همین شکل و با استفاده صحیح این روند را حفظ کنید. اطمینان از سلامت باتری امر مهمی است که در کنار کیفیت بالای صفحه نمایش و دوربین مورد توجه خریداران گوشی سامسونگ و برند‌های دیگر قرار دارد.

شاید به مواردی برخورده باشید که گوشی سامسونگ یا گوشی شیائومی شما به خوبی شارژ نمی‌شود. این موارد معمولا دلایل روشنی دارد. اگر آداپتور شارژر شما خراب بوده یا قطعی خاصی در کابل وجود داشته باشد، عملیات شارژ مختل خواهد شد. حتما باید به خرابی باتری هم توجه داشته باشید.

اگر خرابی از شارژر نبود، می‌توانید باتری گوشی خود را به یک متخصص بوده و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. در این شرایط، گارانتی گوشی شما نیز می‌تواند پاسهگو باشد. اگر خرابی خاصی در باتری و شارژ گوشی شما وجود ندارد، می‌توانید در ادامه با ما همراه شوید تا با نحوه صحیح شارژ باتری گوشی سامسونگ خود آشنا شوید.

با خرید گوشی سامسونگ تازه، احتمالا متوجه خواهید شد که شارژ اولیه ۵۰ درصد برای آن فراهم شده است. بدین ترتیب، شما نیاز خواهید داشت که آن را مجددا شارژ کرده و ببینید که در چه مدت زمانی، چه میزان می‌تواند شارژ شود. این موضوع می‌تواند ایده‌ای برای عملکرد گوشی هوشمند شما نیز ارائه کند.

البته این کار تا حدودی اشتباه است و ممکن است سبب آسیب رسیدن به باتری گوشی شما شود. شارژ اولیه یک سری نکات دارد که باید به آن توجه کنید. سلامت باتری گوشی شما حتما باید تضمین شده باشد.

شارژ کمتر باتری‌های لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر که امروزه در اکثر گوشی‌های هوشمند از آن استفاده می‌شود، باعث کاهش عمر باتری نشده و بلکه می‌تواند افزایش طول عمر باتری گوشی سامسونگ را نیز در پی داشته باشد. این روند سبب می‌شود که بتوانید در زمان طولانی‌تری از ان استفاده کنید. حتما هنگام شارژ، از شارژر‌های اصلی استفاده کنید. باتری باید در دمای مناسب نگهداری شود.

گرمای زیاد همواره برای باتری یک نکته منفی است و عمر آن را کاهش خواهد داد. میزان استفاده از گوشی هوشمند خود را مدیریت کرده و اجازه استفاده از گوشی را هنگام شارژ به خودتان ندهید. خاموش بودن صفحه گوشی هنگام شارژ می‌تواند کمک زیادی به عمر باتری کند.
نکات مهم پیرامون شارژ گوشی

دیگر زمان اتصال گوشی به شارژر در تایم شب به مدت ۸ ساعت گذشته است و بهتر است که این کار را نکنید. هر باتری ظرفیت خاصی دارد و در مقاله‌هایی هم که بعد از عرضه گوشی‌ها نوشته می‌شود، مدت زمان لازم برای شارژ آ‌ن‌ها آورده شده است.

باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری که امروزه در گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود، خیلی سریع‌تر از گذشته شارژ می‌شوند و شما تنها به چند ساعت کوتاه نیاز خواهید داشت. اگر در طلب باتری سالم‌تری برای گوشی سامسونگ، گوشی شیائومی یا برند‌های دیگر هستید، بهتر است که شارژ باتری گوشی را به زیر ۳۰ درصد نبرید. در صورت امکان، شارژ گوشی را بین ۳۰ درصد و ۹۰ درصد نگهداری کنید.

این امر سبب می‌شود که عمر باتری بیشتر حفظ شده و بتوانید ماه‌های بیشتری از باتری گوشی خود استفاده کنید. یک قابلیت خوبی که باتری‌های لیتیومی بازار دارند، این است که بعد از تکمیل شدن شارژ و رسیدن به ۱۰۰ درصد، جریان برق را قطع می‌کنند تا آسیبی به باتری وارد نشود.

این امکان در گوشی‌های قدیمی وجود نداشته است و همین سبب شده است که عمر باتری گوشی‌های امروزی بیشتر و بهتر حفظ شود. استفاده از شارژر اصلی گوشی هم اهمیت بالایی دارد. بهتر است که شارژر خود را به کسی نداده و شارژر کس دیگری را هم به گوشی هوشمند خود وصل کنید.

هنگام خرید آیفون ۱۳ پرو مکس هم رعایت چنین نکاتی اهمیت دارد. باتری محصولات اپل هم در طول سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته‌اند و برای حفظ کیفیت آن‌ها، حتما به سراغ شارژر‌های اصل اپل رفته و از شارژر برند‌های سوم شخص غیرمعتبر استفاده کنید.

چنین مواردی هنگامی خرید گوشی سامسونگ و محصولات دیگری اندرویدی هم صدق می‌نکد. تا حد امکان از پاور بانک استفاده نکنید و فقط از شارژر اصل و اوریجینال گوشی بهره ببرید تا در آینده مشکلات مشابه گریبان‌گیر شما نباشند.

با کاهش دادن نور صفحه نمایش و نگهداری گوشی در یک دمای مناسب، تا حد زیادی می‌توانید گوشی هوشمند خود را در یک شرایط پایدار قرار دهید. نصب نکردن برنامه‌های سنگین و کاهش استفاده از گوشی در طول شبانه روز هم اهمیت بالایی دارد که هنگام استفاده از گوشی باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید