هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۱۶

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۱۶

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۶ فروردین ماه در برخی استان‌های شمالی افزایش ابر، رگبار‌های پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۵۰۰۰
بازدید : ۸۳۷۱

فرادید | مطابق نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی ایران از امروز ۱۶ فروردین ماه تا اواخر هفته جاری گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و بر این اساس امروز سه شنبه در ارتفاعات استان‌های گلستان، خراسان شمالی، غرب خراسان رضوی و شرق سمنان افزایش ابر، رگبار‌های پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

در مناطقی از غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک رخ می‌دهد و چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، روز پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های زاگرس در همدان، مرکزی و غرب اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

جمعه علاوه بر این مناطق در کرمانشاه و لرستان نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد و در شمال غرب و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

شنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، گستره بارش در مناطق شمال غرب و غرب و دامنه‌های جنوبی البرز است علاوه بر آن با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در گیلان و مازندران بارش باران و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد و دریای خزر مواج می‌شود.

یکشنبه گستره بارش در دامنه‌های زاگرس واقع در همدان مرکزی و قم، دامنه‌های جنوبی البرز شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور خواهد بود و این سامانه از شمال شرق خارج می‌شود. در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش موقتی دما در سواحل شمالی کشور رخ می‌دهد.

طی روز‌های پنجشنبه تا شنبه افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق سبب خیزش گردوخاک و نفوذ آن به جنوب غرب و غرب کشور می‌شود که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می‌شود.

آسمان تهران فردا نیمه ابری و به‌تدریج ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و از بعد از ظهر رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۸ و برای روز پنج شنبه ابری همراه با وزش باد و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با دمای ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱- و ۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید