ترکیب گیاهی عالی برای تسکین آلرژی غذایی

ترکیب گیاهی عالی برای تسکین آلرژی غذایی

یک تیم تحقیقاتی متخصص در پاتولوژی در کالج پزشکی آمریکا، به این نتیجه رسیده است که ترکیب "فورمونونتین" (فورمونونتین) که در گیاهانی مانند شبدر قرمز و لوبیا سبز یافت می‌شود، برای درمان آلرژی غذایی امیدوارکننده است.

کد خبر : ۱۰۵۱۶۰
بازدید : ۵۰۴۹

آلرژی غذایی زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن اجزای غذا را به عنوان یک تهدید در نظر بگیرد. این اتفاق منجر به آزاد شدن آنتی‌بادی‌هایی به نام «ایمونوگلوبولین E» می‌شود که به غذا واکنش نشان می‌دهند و می‌توانند باعث بروز علائم آلرژی مانند خارش و قرمزی، آسم، مشکل در تنفس یا اسهال شوند.

مطالعات قبلی به این نتیجه رسیده بودند که ترکیب فورمونونتین یک درمان بالقوه برای آلرژی است؛ زیرا باعث کاهش تولید ایمونوگلوبولین E می‌شود.

برای نشان دادن این موضوع، تیم تحقیقاتی NYMC از «علم دارویی» استفاده کرد که شامل استفاده از داده‌های خصوصی برای شناسایی اهداف ژن‌ها و پروتئین‌های تنظیم‌کننده مسیر آلرژی غذایی است.

محققان با انجام آزمایش‌ها و با استفاده از تکنیک‌های رایانه‌ای پیشرفته، ترکیب فورمونونتین را مورد مطالعه قرار دادند و سلول‌هایی را در آزمایشگاه کشت دادند که معمولاً در مطالعه بیماری‌های آلرژیک استفاده می‌شوند.

آزمایشات نشان داده اند که ترکیب فورمونونتین تولید ایمونوگلوبولین "E" را کاهش می‌دهد و از تشکیل ژن‌ها و پروتئین‌ها در انواع مختلف بیماری‌های آلرژیک جلوگیری می‌کند.

ابراهیم موسی، یکی از محققین این مطالعه توضیح داد که نتایج این مطالعه مکانیسم‌ها و اهداف جدیدی را نشان می‌دهند که می‌توان از آن‌ها برای طراحی دارو‌های آینده با استفاده از ترکیب فورمونونتین برای درمان آلرژی‌های غذایی و پیشگیری از آنافیلاکسی استفاده کرد.

به دنبال این نتایج، تیم تحقیقاتی مدل موش آلرژی به بادام زمینی، یک بیماری رایج در کودکان را توسعه دادند. این کار به منظور بررسی عوارض جانبی احتمالی فورمونونتین است.

این پژوهش جدید در نشست "زیست شناسی تجربی" که هر ساله توسط انجمن بیوشیمی و بیولوژی مولکولی آمریکا برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد تا آخرین تحقیقات و مطالعات علمی را ارائه دهد.

تقریباً ۱۰ درصد از جمعیت جهان از آلرژی‌های غذایی رنج می‌برند که می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد و باید برای درمان آن دارو‌ها تولید شود.

Formononetin یک فیتواستروژن "ترکیبی است که به طور طبیعی در گیاهان تشکیل می‌شود" و می‌تواند به گیرنده‌های استروژن در بدن انسان متصل شود؛ زیرا تحقیقات قبلی ثابت کرده اند که دارای خواص ضد سرطانی است.

منبع: ارم نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید