قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۲۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۲۱

قیمت بیت کوین امروز ۲۱ فروردین ماه با ۰.۵۷ درصد افزایش نرخ به ۴۲۷۰۳ دلار معادل ۱۱۸۵۶۴۸۷۹۵ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۵۲۰۹
بازدید : ۹۲۰۷

فرادید | بیت کوین با نوسان زیادی طی ۲۴ ساعت گذشته روبه رو نشد. امروز ۲۱ فروردین ماه قیمت بیت کوین با افزایش ناچیز ۰.۵۷ درصد به ۴۲,۷۰۳ دلار معادل ۱,۱۸۵,۶۴۸,۷۹۵ تومان رسید.

حرکات اخیر قیمت بیت کوین عمدتاً روندی نزولی داشته اند. این دارایی تا روز ۵ آوریل (۱۶ فروردین)، یعنی قبل از اینکه خرس‌ها کنترل کامل بازار را در دست گیرند، چندین بار به بالای ۴۷۰۰۰ دلار صعود کرد.

پس از آن، قیمت به زیر ۴۵,۰۰۰ دلار رسید و وضعیت روز هفتم آوریل (۱۸ فروردین) تاحدودی بدتر شد. روز گذشته قیمت به نزدیک ۴۴,۰۰۰ دلار رسید. در ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیت کوین دوباره در مسیر کاهش قرار گرفته و اکنون با ریزش حدود ۲.۵۶ درصدی به ۴۲,۰۰۰ دلار رسیده است. ارزش بازار این ارز نیز با کاهشی چشمگیر اکنون حدود ۸۰۷.۶۰ میلیارد دلار است.

به گزارش فرادید؛ پراکندگی و نوسان فعلی در بازده کریپتو نشان دهنده عدم اطمینان در میان معامله گران پس از کاهش ۷ درصدی بیت کوین در هفته گذشته است. بازار آتی بیت کوین نیز اخیراً نسبتاً آرام بوده است. تحلیلگران همچنین به کاهش اهرم در میان معامله‌گران آتی بیت‌کوین اشاره می‌کنند که نشان‌دهنده اعتقاد کمتر آن‌ها به آخرین بهبود قیمت است.

همچنین از حدود ۱۲ روز قبل که بیت کوین تا نزدیکی ۴۸,۰۰۰ دلار بالا رفت، قیمت همواره در یک روند نزولی بوده و هر چه می‌گذرد کف‌های عمیق تری در نمودار ثبت می‌شود. فعلا ترس تا حدودی بر بازار حاکم شده، اما این ترس به اندازه‌ای نیست که حرکت‌های هیجانی معاملات دیده شود.

از طرفی اخبار خوبی از کشور‌های مختلف درباره بیت کوین شنیده می‌شود که باعث دلگرمی معامله گران است. اخیرا مقامات دولت هندوراس اعلام کرده اند این کشور بیت کوین را به عنوان پول قانونی در منطقه اقتصادی «پراسپرا» می‌پذیرد. این خبر خوبی برای فعالان بازار ارز‌های دیجیتال است.

برخی تحلیلگران معتقدند همبستگی و ارتباط ییت کوین با دلار آمریکا از ژانویه ۲۰۲۲ (دی-بهمن ۱۴۰۰)، برعکس بوده است. از این رو، بیت کوین هم اکنون درحالی عقب نشینی می‌کند که دلار در سه ماهه دوم به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

در ۷ آوریل (۱۸ فروردین)، شاخص دلار آمریکا، که قدرت دلار آمریکا را در برابر بخشی از ارز‌های خارجی ارزیابی می‌کند، به سقف خود از ماه می ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) رسید. این شاخص درحال حاضر از یک الگوی مداوم صعودی موسوم به "پرچم گاوی" خارج شده است و به نظر می‌رسد به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، بیت‌کوین الگویی را شکل داده است که بر عکس الگوی شاخص دلار آمریکا است. یک پرچم خرسی در نمودار بزرگترین رمزارز بازار شکل گرفته است که حاکی از تداوم شرایط فعلی در قیمت آن است.

نکته قابل توجه این است که میانگین متحرک ۲۰۰ روزه، به عنوان حمایت نسبتاً قابل اعتمادی در بازار‌های گاوی عمل کرده است. از سوی دیگر، این سطح طی بازار‌های خرسی مقاومت قابل توجهی را از خود نشان داده است.

همانطور که در روز‌های گذشته ملاحظه شد، بیت کوین به خط روند بالایی الگوی پرچم نزولی واکنش نشان داد، به طوری که پس از تثبیت قیمت آن در بالای سطح ۴۶,۰۰۰ دلار به مدت چند روز، در نهایت از طرف این سطح ریجکت شد و به سطوح پایین‌تر عقب نشینی کرد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید