طرز تهيه تارت کاراملی یا اسنیکرز

طرز تهيه تارت کاراملی یا اسنیکرز

تارت کاراملی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و ساده است که برای پذیرایی بسیار مناسب است.

کد خبر : ۱۰۵۳۵۶
بازدید : ۹۲۵۵

تارت اسنیکرز یکی از انواع شیرینی‌های لاکچری و خوشمزه بین المللی است که با طعم‌های متنوعی تهیه می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت اسنیکرز با ما همراه باشید.

تارت کاراملی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و ساده است که برای پذیرایی بسیار مناسب است.

مواد لازم تارت اسنیکرز

کره ۱۷۵ گرم
پودر قند ۱ پیمانه
آرد به مقدار کافی
شکلات تخته‌ای ۲۰۰ گرم

مواد کارامل

شکر ۱٫۵ پیمانه
آب ½ پیمانه
کره ۷۰ گرم
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
فندق ۲ پیمانه

طرز تهیه تارت اسنیکرز

مرحله اول: برای تهیه تارت اسنیکرز خوشمزه در ابتدای کار برای تهیه خمیر تارت کره هم دمای محیط را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم و به خوبی مخلوط می‌کنیم تا پودر قند به طور کامل جذب کره شود.

مرحله دوم: در این مرحله آرد را کم کم به ترکیب کره و پودر قند اضافه کرده و به آرامی مخلوط می‌کنیم تا خمیری یکدست درون کاسه جمع شود. پس از اینکه خمیر دیگر به دست نمی‌چسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می‌کنیم.

مرحله سوم: حالا خمیر را درون یک نایلون می‌پیچیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می‌دهیم تا استرحت کند. پس از گذشت این زمان قالب‌های تارت را با کمی روغن چرب می‌کنیم و به ترتیب درون سینی فر می‌چینیم.

طرز پخت تارت کاراملی یا اسنیکرز؛ لاکچری و خوشمزه
مرحله چهارم: در این مرحله خمیر را به ۱۲ قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را چونه کرده و با وردنه به صورت گرد باز می‌کنیم، سپس درون قالب تارت قرار داده و لبه‌های آنرا فیکس می‌کنیم. در همین حین فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتگراد روشن می‌کنیم.

مرحله پنجم: پس از اینکه فر گرم شد، سینی را درون فر قرار داده و اجازه می‌دهیم خمیر تارت‌ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تارت‌ها در دمای محیط خنک شوند.

مرحله ششم: برای تهیه کارامل شکر را به همراه آب درون یک تابه مناسب می‌ریزیم، سپس روی حرارت قرار داده و اجازه می‌دهیم شکر به طور کامل حل شود. پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، کره را اضافه کرده و به خورد کارامل می‌دهیم.

مرحله هفتم: در آخر خامه را اضافه کرده و پس از چند دقیقه مخلوط کردن، تابه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم. در آخر فندق‌ها را خرد کرده و به تابه اضافه می‌کنیم، سپس کارامل را به خوبی مخلوط می‌کنیم تا فندق‌ها درون آن پخش شوند.

مرحله هشتم: در این مرحله کارامل را به صورت یکدست روی تارت‌ها می‌ریزیم و صاف می‌کنیم. در ادامه شکلات تخته‌ای را داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم و روی حرارت بخار کتری یا سماور قرار می‌دهیم تا به طور کامل ذوب شود.

مرحله نهم: حالا شکلات ذوب شده را روی کارامل درون تارت‌ها می‌ریزیم و در صورت تمایل برای زیباتر شدن تارت‌ها مقداری فندق خرد شده روی آن میریزیم. در آخر تارت‌ها را درون ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و سرو می‌کنیم.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید