قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۲۴

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۲۴

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز 24 فروردین ماه تا لحظه تنظیم گزارش به 1969 دلار و 76 سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۵۴۹۶
بازدید : ۹۱۷۰

فرادید | حرکت طلا در مسیر صعودی ادامه دارد. امروز ۲۴ فروردین ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۳.۳۱ درصد به ۱۹۶۹ دلار و ۷۶ سنت رسید.

قیمت اونس طلا در معاملات دیروز بازار آمریکا به بالاترین سطح چهار هفته‌ای خود و نقره نیز به بالاترین سطح در دو هفته اخیر رسید. اعلام آمار تورم آمریکا در افزایش بازدهی بازار فلزات موثر بود.

به گزارش فرادید؛ بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده کاهش یافت و بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله در مسیر اولین کاهش خود قرار گرفت.

قیمت‌های مصرف‌کننده ماهانه ایالات‌متحده در ماه مارس به بیشترین میزان در ۱۶ و نیم سال گذشته افزایش یافت، زیرا جنگ روسیه و اوکراین قیمت سوخت را به بالاترین حد خود رساند و این موضوع را برای افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه آینده تقویت کرد.

در حالی که طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ بهره و بازده بالاتر ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد. شاخص دلار آمریکا با محدود کردن رشد طلا، نزدیک به بالاترین حد خود در ماه می ۲۰۲۰ در نوسان بود و باعث شد طلا برای دیگر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

در روند صعودی، قیمت ممکن است با مقاومت نزدیک به ۱۹۸۴ دلار روبرو شود. این نزدیکی به سطح ۱.۲۳۶ اکستنشن فیبوناچی است. مقاومت کلیدی بعدی می‌تواند ۱۹۹۲ دلار باشد که بالاتر از آن گاو‌ها ممکن است حرکتی بالاتر از ۲۰۰۰ دلار را هدف قرار دهند.

اگر اصلاحی در جهت نزولی وجود داشته باشد، قیمت ممکن است نزدیک به ۱۹۵۰ دلار پشتیبانی شود. حمایت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۱۹۴۰ دلار است. همچنین یک خط روند صعودی کلیدی با حمایت نزدیک به ۱۹۴۰ دلار در همان نمودار شکل می‌گیرد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید