قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۲۷

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۲۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۷ فروردین ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۷۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۵۶۰۱
بازدید : ۶۱۶۵

فرادید | طلا نسبت به روز گذشته با افزایش قیمت همراه شد. امروز ۲۷ فروردین قیمت هر اونش طلای جهانی در بازار به ۱۹۷۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

تداوم بحران اوکراین و نگرانی‌ها از بالا رفتن تورم سبب شد تا قیمت طلا روز پنجشنبه با رشدی اندک در مسیر ثبت رشد هفتگی باقی بماند، اما تقویت دلار و رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا موجب شد تا رشد قیمت فلز زرد محدود شود.

در هفته‌ای که گذشت فلز زرد نزدیک به ۱.۵ درصد به سرمایه گذاران سود رساند. این دومین هفته پیاپی است که طلا بازدهی هفتگی بالای یک درصد را به ثبت می‌رساند. با اینکه در روز‌های اخیر شاخص دلار و همچنین نرخ اوراق قرضه در آمریکا به دلیل چشم انداز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش داشت، اما زور عوامل افزایشی در بازار طلا به عوامل کاهشی چربید.

در حالی که بانک‌های مرکزی بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو در حال انجام اقدامات انقباضی برای مقابله با تورم کنونی هستند، بانک مرکزی اروپا در روز جمعه اعلام کرد که به برنامه‌های خود برای کاهش اقدامات حمایتی در دوره کرونا پایبند است. موضعی که نسبت به بانک‌های مرکزی دیگر کمتر انقباضی است.

موضعی که می‌تواند سبب ریزش قیمت طلا شود. دلیل اصلی این اتفاق از کانال دلار اتفاق می‌افتد که به دلیل انبساطی بودن سیاست‌های پولی در حوزه یورو می‌تواند افزایش ارزش داشته باشد و این موضوع همواره به کاهش تقاضا برای طلا منجر می‌شود.

به گزارش فرادید؛ یکی دیگر از اتفاقاتی که فشار کاهشی به قیمت طلا وارد می‌کند احتمال بالای افزایش نیم درصدی نرخ بهره در نشست ماه می‌فدرال رزرو است. جان ویلیامز، رییس فدرال رزرو نیویورک در گفتگویی اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا با توجه به وضعیت کنونی باید افزایش نیم درصدی نرخ را در نشست بعدی لحاظ کند.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت، اقدام بانک مرکزی اروپا سرمایه گذاران را غافلگیر کرد و این موجب تقویت ارزش دلار شد؛ بنابراین رشد قیمت طلا تا حدودی تضعیف شد.

شاخص ارزش دلار دیروز با نیم درصد افزایش مواجه بود و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند. سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا هم دیروز شاهد افزایش بود.

جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت، بانک مرکزی آمریکا باید افزایش نیم درصدی نرخ بهره در نشست ماه می‌را مد نظر قرار دهد. به نقل از رویترز، در حالی که طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ بهره و بازده بالاتر ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد.

قیمت طلای جهانی

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید