نوسان قیمت دلار ادامه دارد!

نوسان قیمت دلار ادامه دارد!

هر برگ اسکناس دلار آزاد در معاملات ابتدایی روز گذشته در رقمی معادل ۲۷ هزار و ۷۳۰ تومان معامله شد. اما در ادامه روز نرخ این ارز در معاملات اندکی کاهش یافت و به نیمه بالایی کانال ۲۷ وارد شد.

کد خبر : ۱۰۵۸۶۴
بازدید : ۵۹۵

خبر‌های منتشر شده در هفته‌های گذشته مسیریابی شاخص ارزی را در شرایط بلاتکلیفی قرار داده است. عمده نظرات مطرح شده حول محور مذاکرات هسته‌ای وین حاکی از آن است که تصمیمات نهایی تاکنون توسط طرفین مذاکرات اتخاذ نشده و برخی چالش‌های اساسی همچنان روی میز مذاکرات مطرح است.

دلار نیز که در راستای سیگنال‌های منفی برخی از روز‌های سال جدید را در کانال ۲۸ هزار تومانی سپری کرده بود با انتشار سخنان متفاوت، کریدور قیمتی مناسب خود را انتخاب نکرده و هم‌اکنون در نیمه بالای کانال ۲۷ هزار تومانی مستقر شده است. قیمت هر برگ اسکناس دلار در روز گذشته به رقم ۲۷هزار و ۶۲۰ تومان رسید.

دیروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین دلار در بازار آزاد ارز تهران تحرک کاهشی ضعیفی را ثبت کرد. پس از نوسانات نرخ این ارز و حضور چند ساعته قیمت دلار در کانال ۲۸ هزار تومانی در روز یکشنبه گذشته، شاخص ارزی در دو روز گذشته حوالی محدوده قیمتی ۲۷ هزار و ۶۰۰ تا ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان مستقر شده است.

نوسان دلار

هر برگ اسکناس دلار آزاد در معاملات ابتدایی روز گذشته در رقمی معادل ۲۷ هزار و ۷۳۰ تومان معامله شد. اما در ادامه روز نرخ این ارز در معاملات اندکی کاهش یافت و به نیمه بالایی کانال ۲۷ وارد شد.

این روند کاهشی تا جایی ادامه یافت که در حوالی ساعت ۲ بعدازظهر روز گذشته برخی معاملات دلاری در نرخ ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان نیز صورت پذیرفت.

اما با نزدیک شدن به ساعات پایانی بازار قیمت اسکناس آمریکایی مجددا تعدیل شده و به سطوح قیمتی پله ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان بازگشت. یورو، دیگر ارز شاخص بازار تهران نیز در روز گذشته با نوسان در پله نهم کانال ۲۹ هزار تومانی فعالیت خود را پایان داد.

در نهایت هر برگ اسکناس یورو در بازار آزاد ارز تهران با حدود ۷۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز دوشنبه در رقم ۲۹ هزار و ۹۲۵ تومان معامله شد. جو هسته مرکزی بازار ارز تهران گوش به زنگ اخبار و مملو از اظهارنظر‌های ضد و نقیض است. عده‌ای از معامله‌گران افزایشی در راستای کسب سود بیشتر با مطرح کردن شایعات و شانتاژ سیگنال‌های منفی در حال تلاش برای تغییر فاز انتظارات از آینده نرخ ارز هستند.

عده دیگری از این افراد نیز که از آن‌ها با نام خالی‌فروش یاد می‌شود به محض مشاهده کاهش قیمت در نرخ ارز با انجام معاملات صوری در نرخ‌های پایین‌تر از نرخ روز در راستای کسب سود بیشتر تلاش می‌کنند.

برخی از کارشناسان بازار ارز نیز با مشاهده فضای حال حاضر این بازار از بلاتکلیفی نرخ ارز سخن گفته و بر این باورند که درصورت عدم انتشار اخبار غیر منتظره حول محور مناسبات سیاسی قیمت تعادلی دلار در میانه کانال ۲۷ هزار تومانی خواهد بود.

از سوی دیگر روز گذشته ند پرایس، سخنگوی وزار امور خارجه آمریکا، در آخرین اظهارنظر خود در رابطه با نشست‌های هسته‌ای وین ضمن پاسخگویی به سخنان روز دوشنبه سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور، گفت: فکر نمی‌کنم توصیف جو مذاکرات کمک حالمان باشد. تنها یک چیز است که اهمیت دارد و آن این است که آیا می‌توانیم در بازگشتی دوجانبه به پایبندی و به خط پایان برسیم یا نه. وی همچنین در رابطه با چالش‌های فرابرجامی افزود: اگر ایران خواهان لغو تحریم‌هایی غیر از تحریم‌های برجامی است، باید به نگرانی‌های ما که فراتر از برجام است رسیدگی کنند.

سکه امامی در بازار تهران نیز با وجود ثبات نسبی در نرخ آزاد دلار و همچنین در راستای کاهش ۱۰ واحدی قیمت طلای جهانی حدود ۶۰ هزار تومان نسبت به نرخ روز دوشنبه کاهش یافته و به رقم ۱۳ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان رسید که طبق محاسبات حدود ۲۷۰ هزار تومان از این مبلغ به‌واسطه حباب تقاضا در بازار است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید