هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۱/۰۱/۳۱

هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۱/۰۱/۳۱

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۳۱ فروردین ماه در برخی مناطق کشور بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

کد خبر : ۱۰۵۸۸۵
بازدید : ۳۸۹

فرادید | با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران امروز ۳۱ فروردین ماه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین و البرز ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

بعدازظهر در گیلان و غرب مازندران نیز بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود. در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما استقرار خواهد داشت.

پنجشنبه با گذر موج تراز میانی جو از غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران، دامنه‌های زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی، قم، لرستان، ایلام همچنین در جنوب غرب کشور و استان اصفهان و شمال فارس ابرناکی، بارش گاهی رعد و برق انتظار می‌رود.

به گزارش فرادید؛ با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان نیز بارش باران همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

جمعه در مناطقی از شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، شمال اصفهان و ارتفاعات در یزد و کرمان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شنبه در ارتفاعات شرقی البرز، برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان همچنین در سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد و این موج از مرز‌های شرقی کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه یکشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد شد، اظهارکرد: بعد از ظهر در جنوب غرب و ارتفاعات غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های واقع در نوار غربی کشور آسمان غبار آلود خواهد بود. دریای خزر نیز در روز پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، گاهی ابری، وزش باد شدید و احتمال وقوع رگبار و رعد و برق و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و طی جمعه کمی‌ابری، گاهی نیمه‌ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با دمای ۳۷ و ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای صفر و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید