آرامش مغز با روشی کم زحمت

آرامش مغز با روشی کم زحمت

خوشبختانه تمرینات تنفسی هستند که می‌توانید آن‌ها را به کار ببندید و احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

کد خبر : ۱۰۵۹۵۶
بازدید : ۹۱۳

مدیتیشن تنها راه آرامش مغز نیست. روش‌های کم زحمت و ساده تری هم وجود دارد که با تاثیر فوری بر مغز باعث به آرامش رسیدن ذهن میشوند.

انجامِ مدیتیشن به صورت منظم می‌تواند باعث آرام شدن ذهن شود، به طوری که آرامش بیشتری را احساس کنید، اما زمانی که می‌خواهید مدیتیشن انجام دهید، قطعا نیاز به زمان زیادی دارید. در این قسمت قصد داریم به شما بگوییم که چگونه بدونِ مدیتیشن؛ سریع‌تر استرس را در خودتان از بین ببرید و در مواقع اضطراری این نوع روش را در پیش بگیرید.

آرامش مغز با نفس عمیق، همین و بس

خوشبختانه تمرینات تنفسی هستند که می‌توانید آن‌ها را به کار ببندید و احساس آرامش بیشتری داشته باشید. وقتی که ما استرس می‌گیریم، اعصاب سمپاتیک فعال می‌شود و سیستم عصبی به طور اتوماتیک دچار مشکل خواهد شد؛ در این شرایط باید کاری کرد که این وضعیت کنترل شود.

اگر نفس عمیق بکشید، اعصاب پاراسمپاتیک فعال می‌شود، سیستم گوارش و استراحت به کار می‌افتد و حس آرامش در سیستم عصبی ایجاد خواهد شد و شما می‌توانید در کنارِ آن، تار‌های صوتی را هم ریلکس کنید که اعصاب تان را آرام می‌کند و راحت‌تر می‌توانید مشکلاتی مانند تپش قلب یا مشکلات روحی را کنترل کنید.

فایده تنفس عمیق چیست؟

نفس عمیق باعث می‌شود که در پیِ آن قلب آرام شود و فشار خون بالا به حالت متعادل برسد و بدن دیگر مانند قبل استرس و اضطراب نداشته باشد.

کافی است یک نفس عمیق بکشید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید و استرس خود را کنترل کنید و کیفیت خواب تان را نیز افزایش دهید؛ سپس از هر چیزی که به شما استرس وارد می‌کند دوری کنید.

تنفس عمیق برای کاهش استرس باید چگونه باشد؟

محلی راحت را پیدا کنید؛ بایستید یا بنشینید و حتما مراقب حالات صورت تان باشید تا ریلکس شود. یکی از گوش‌های خود را با انگشتان تان بگیرید و کمی آن را فشار دهید؛ سپس نفسِ خود را به داخل بینی بدهید و به آرامی آن را خارج کنید.

تا جایی که می‌توانید پروسه بازدم یا خارج کردن نفس تان را طولانی‌تر کنید و به صدای تنفس خود گوش دهید.

۴ الی ۶ بار این کار را تکرار کنید. در واقع این نوع تنفس ابزاری برای احساس آرامش بیشتر در شماست و سطح استرس تان را کنترل می‌کند و باعث می‌شود که احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

منبع: ایسکانیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید