بررسی اختلاف مرزی بین ایران و افغانستان

بررسی اختلاف مرزی بین ایران و افغانستان

به گزارش منابع محلی هم اینک مرز دوغارون در خراسان رضوی به دلیل مشکلات بین مرزبانان ایران و طالبان بسته است.

کد خبر : ۱۰۶۰۰۸
بازدید : ۱۷۹۱

فرمانده هنگ مرزی تایباد در خراسان رضوی گفت: به دنبال اختلاف به وجود آمده در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در حوزه ماموریت این هنگ، با مذاکرات انجام شده بین مرزبانان دو طرف مقرر شد به منظور شفاف سازی و حل ابهام پیش آمده، کارشناسان طرفین در حوزه مرز موضوع را بررسی کنند.

سرهنگ محمد چراغ روز شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: امروز نیرو‌های مرزی وابسته به طالبان، به دلیل عدم اشرافیت به قوانین و مقررات مرزی، با ابهاماتی روبه رو شده بودند که با مذاکرات انجام شده بین مرزبانان طرفین، مقرر شد این موضوع بررسی و ابهامات آنان برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون با اشراف و تسلط اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، آرامش در مرز‌های مشترک ایران و افغانستان با نگاه صلح و دوستی برقرار است.

وی اضافه کرد: مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل برای تامین امنیت مرز‌ها برخوردار هستند و هم اینک مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش منابع محلی هم اینک مرز دوغارون در خراسان رضوی به دلیل مشکلات بین مرزبانان ایران و طالبان بسته است.

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.

گمرک دوغارون واقع در شهرستان تایباد با یک قرن سابقه فعالیت در فاصله ۱۸ کیلومتری مرز ایران و افغانستان در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت و مسافر فعال است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید