درجه مناسب یخچال در تابستان باید چند باشد؟

درجه مناسب یخچال در تابستان باید چند باشد؟

به طور کلی دمای مناسب یخچال بین ۳ الی ۵ درجه سانتی گراد است و دمای فریزر باید برابر با -۱۸ درجه باشد. با تعیین درجه مناسب برای یخچال فریزر حدود ۲۴ ساعت طول خواهد کشید تا یخچال بتواند دمای جدید را اعمال نماید.

کد خبر : ۱۰۶۰۸۵
بازدید : ۱۱۰۰

به طور کلی درجه مناسب یخچال و فریزر برای سلامت مواد غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که دمای نامناسبی برای یخچال تعیین شود، می‌تواند منجر به فاسد شدن مواد غذایی و در نتیجه خرابی یخچال گردد.

رعایت نکات تنظیمات درجه مناسب برای یخچال فریزر‌های مختلف می‌تواند به افزایش طول عمر یخچال و بهبود عملکرد آن کمک زیادی نماید. از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی درجه یخچال فریزر در تابستان و زمستان پرداخته و دمای مناسب برای نگهداری مواد غذایی مختلف در یخچال را نیز برای شما بیان نماییم.

درجه فریزر روی چند باشد؟

تنظیم دمای مناسب یخچال و فریزر در ماندگاری مواد غذایی و نگهداری از آن تاثیر بسیار زیادی دارد. تنظیم دمای فریزر‌ها به تغییرات محیطی و دمای فضای مورد نظر بستگی دارد. از این رو باید به هنگام تغییر فصل نسبت به کنترل دمای فریزر اقدام کرده و دمای استانداردی را برای آن تنظیم نمایید.

به طور کلی دمای مناسب یخچال بین ۳ الی ۵ درجه سانتی گراد است و دمای فریزر باید برابر با -۱۸ درجه باشد. با تعیین درجه مناسب برای یخچال فریزر حدود ۲۴ ساعت طول خواهد کشید تا یخچال بتواند دمای جدید را اعمال نماید.

درجه یخچال در تابستان و زمستان روی چه عددی باشد؟

در فصول گرم سال دمای یخچال بالاتر می‌رود و بهتر است دمای یخچال به عدد صفر یا زیر صفر نزدیک شود. بهترین دمای یخچال در فصل تابستان برای یخچال‌های معمولی با درجه چرخان برابر با +۴ درجه سانتی گراد می‌باشد.

همچنین برای یخچال‌هایی که به صورت دیجیتالی هستند، باید در فصول گرم دما بر روی +۳ درجه سانتی گراد تعیین شود. البته باید به این مسئله مهم دقت داشته باشید که تعیین درجه دمای مناسب یخچال در فصل تابستان و زمستان به محتویات درون یخچال نیز بستگی دارد.

در صورتی که مواد غذایی درون یخچال کم است، بهتر است دمای یخچال را بر روی +۳ قرار دهید. در فصل زمستان باید درجه دمای یخچال را کمتر کنید تا موتور یا کمپرسور دستگاه با همان شدت فصول گرم شروع به کار نکند. بهترین دمای یخچال در فصل زمستان برای یخچال‌های ترموستاتی +۲ یا +۳ می‌باشد.

در یخچال‌های دیجیتالی و یخچال‌های ساید بای ساید نیز بهتر است در فصل‌های سرد درجه دمای را بر روی +۳ یا +۴ قرار دهید.

درجه فریزر در تابستان و زمستان روی چند باشد؟

یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند در کیفیت نگهداری از مواد غذایی فریز شده در بخش فریزر تاثیرگذار باشد، دمایی است که مصرف کنندگان برای این بخش تعیین می‌نمایند. دمای مناسب برای فریزر فصل زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی سرد با بین -۱۵ الی -۱۸ درجه سانتی گراد در نظر گرفته شود. همچنین دمایی که می‌توان برای فریزر در فصل تابستان به دلیل شرایط آب و هوایی و گرمای زیاد تنظیم نمود، می‌تواند بین -۱۸ الی -۲۰ درجه سانتی گراد باشد.

دمای مناسب بستنی برای فریزر

بستنی دارای ترکیبات مختلفی نظیر شکر است که به سختی منجمد می‌شود. از این رو فریزر باید برودت و سرمای لازم جهت نگهداری بستنی را داشته باشد.

بهترین دما برای نگهداری بستنی در فریزر بین -۱۸ تا -۲۰ درجه است که می‌تواند به مدت طولانی آن را به خوبی نگهداری کند. در این دما بستنی می‌تواند کیفیت اولیه خود را تا ۹ ماه حفظ نماید. همچنین اگر در کنار سایر مواد غذایی بودار قرار داده نشود، بو و طعم آن نیز تغییری پیدا نخواهد کرد.

دمای مناسب گوشت در فریزر

یکی از نکاتی که باید در زمینه دمای مناسب نگهداری گوشت در فریزر باید به آن توجه داشته باشید، این است که به هر اندازه دمای فریزر پایین‌تر باشد، کیفیت گوشت پایین آمده و اگر دمای آن بیش از اندازه بالا باشد، منجر به منجمد نشدن گوشت و در نتیجه خراب شدن آن خواهد شد.

از این رو باید حتما دمای مناسبی را برای نگهداری از انواع گوشت به مدت طولانی تعیین نمایید. به طور کلی دمای مناسب برای نگهداری از گوشت گوسفند و گوشت قرمز در فریزر بین منفی ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتی گراد است. در این دما می‌توان گوشت را به مدت ۶ الی ۱۲ ماه به خوبی نگهداری کرد.

برای نگهداری از میوه و سبزیجات در یخچال به دلیل بالا بودن میزان ویتامین‌های آن‌ها باید موارد مهمی رعایت شود که یکی از آن‌ها تعیین دمای مناسب است. درجه دمای نگهداری از میوه و سبزیجات در یخچال باید بر روی ۵ درجه سانتی گراد تنظیم شود. همچنین این دما در طبقه میانی یخچال بهتر عمل می‌کند و بهتر است میوه‌ها و سبزیجات خود را در این طبقه قرار دهید.

نتیجه گیری از درجه مناسب یخچال

در این مقاله به بررسی اینکه درجه یخچال روی چند باشد و دمای مناسب یخچال و فریزر در فصول مختلف پرداختیم. همچنین دمای نگهداری از مواد غذایی مختلف در فریزر را نیز بیان کردیم تا بتوانید بدون هیچگونه مشکلی مواد غذایی خود را طی مدت زمان طولانی نگهداری کنید.

دقت داشته باشید که در صورت عدم توجه به این نکات ممکن است با مشکلاتی در یخچال خود مواجه شوید و نیاز به تعمیرات یخچال خود پیدا کنید.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید