شادترین و غمگین‌ترین گروه سنی کدامند؟

شادترین و غمگین‌ترین گروه سنی کدامند؟

بر اساس پژوهش «دفتر آمار ملی بریتانیا،» گروه سنی 65 تا 79 سال شادترین گروه سنی بین بزرگسالان است.

کد خبر : ۱۰۶۱۹
بازدید : ۲۰۵۴
شادترین و غمگین‌ترین گروه سنی کدامند؟

فرادید | بر اساس پژوهش «دفتر آمار ملی بریتانیا،» گروه سنی 65 تا 79 سال شادترین گروه سنی بین بزرگسالان است.

به گزارش فرادید به نقل از بی بی سی انگلیسی، در مطالعه‌ی انجام شده بر روی 30 هزار بریتانیایی که بر اساس معیارهای رضایت از زندگی، شادی و حس زندگی صورت گرفت، مشخص شد که گروهی سنی 65 تا 79 سال در تمام شاخص‌ها در صدر قرار دارد. این در حالی است که هر سه شاخص در گروه سنی بالای 80 سال سیر نزولی پیدا می‌کند.

گروه سنی 45 تا 59 سال نیز بر خلاف گروه سنی 65 تا 79 سال از پایین‌ترین میزان سطح رضایت از زندگی بود. نتایج مطالعه نشان می‌دهد که مردان گروه سنی 45 تا 59 سال به طور میانگین از زنان این گروه سنی کمتر از زندگی خود رضایت دارند.

علاوه بر این سه معیار، شاخص «اضطراب» در بین گروه سنی 45 تا 59 سال بیش از گروه‌های سنی دیگر است.

پژوهشگران معتقدند که دلیل کاهش سطح رضایت از زندگی در این گروه سنی می‌تواند این مسئله باشد که افراد گروه سنی 45 تا 59 سال مجبورند حواسشان همزمان به فرزندان و والدینشان باشد. علاوه بر مسئله فوق، ایجاد تعادل بین مسائل کاری و تعهدات زندگی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار احتمالی است.

در نتایج پژوهش انجام شده همچنین آمده که جوان‌ترها و یا افراد بازنشسته اوقات فراغت بیشتری برای انجام فعالیت‌های تفریحی دارند و از این طریق می‌توانند رضایت بیشتری از زندگی داشته باشند. این شاخص‌ها برای گروه سنی بالای 80 سال افت محسوسی داشته و دلیل آن نیز احتمالا بیماری و یا احساس تنهایی است. محققان رابطه‌ای قوی بین سلامت و رفاه شخص پیدا کردند.

منبع: BBC World
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید