۳ محصول جدید سایپا به بازار میآید
در فروردین ماه سال جاری و برای اولین بار گروه خودروسازی سایپا ۳۷ هزار خودرو آماده تحویل داشت که ۱۶ هزار دستگاه از تجاری سازی خودروهای کف پارکینگ و ۲۱ هزار دستگاه تولید اولین ماه سال بود.
محمدعلی تیموری به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کارگر ضمن بازدید از خطوط تولید و حضور در جمع کارگران، نیروی انسانی را مهمترین و اصلیترین رکن تولید خودرو دانست و اظهار داشت:
نیروی انسانی کارآمد میتواند محصول اقتصادی تولید کند و از آنجا که گروه خودروسازی سایپا به دنبال تولید اقتصادی دو محصول است قطعا با تکیه بر توان و دانش کارگران و مهندسان داخلی میتواند ضمن تحقق تولید اقتصادی خودروهای شاهین و کوییک، رشد تولید را در سال جاری محقق کند.
وی با بیان اینکه ضرورت دارد به منابع انسانی در بخشهای خط تولید، کیفیت، زنجیره تامین و سایر بخشها توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: نیروی انسانی برای ما اهمیت قابل توجهی دارد چرا که اعتقاد داریم از این طریق میتوان به توسعه و تعالی صنعت خودرو دست یافت.
تیموری با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت، کاهش هزینه ها، تحویل به موقع خودروها به مردم و افزایش ایمنی محصولات وابسته به نیروی انسانی است، گفت: هدف گذاری ما این است که با همت کارگران، مهندسان و کارشناسان گروه خودروسازی سایپا بیش از گذشته از ظرفیت ماشین آلات و خطوط تولید استفاده کنیم؛ اگر از تمام ظرفیت موجود استفاده کنیم به طور قطع میتوان با سرعت بیشتری به ۸ فرمان ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور دست یافت.
وی با اشاره به ارتقای کیفیت محصولات سایپا و تولید اقتصادی که این مجموعه دنبال میکند، افزود: از اواخر سال گذشته با هدف افزایش تولید و ارتقای کیفیت، تصمیم گرفته شد که تولید اقتصادی دو محصول شاهین و کوییک پیگیری شود از این رو سعی شد تا چالشها و نارضایتیهایی که از خودروی شاهین وجود دارد، با کمک مهندسان مرتفع شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت شاهین از ماههای پایانی سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: برخی مشتریان از صدای شاهین در اتاق گلایه داشتند از همین رو فرآیند ایزوله کردن اتاق طی ۴۵ روز انجام شد و تمام محصولات از هفته آخر اسفندماه سال گذشته با سیستم جدید (حذف کامل صدای اتاق) تولید شده است؛ در این میان برای ارتقای کیفیت موتور شاهین برنامهای تدوین که خوشبختانه نتایج خوبی حاصل شد.
وی ادامه داد: نارضایتی از شیشه بالابر و فوم صندلیهای خودرو شاهین وجود داشت که با همت کارشناسان و مهندسان تمام این چالشها مرتفع و استانداردسازی لازم صورت گرفت لذا مردم رضایت نسبی از خودرو شاهین پیدا کردند، این اقدامات یاد شده در مورد خودرو کوییک هم انجام خواهد شد تا مردم از کیفیت خودروهای اقتصادی گروه خودروسازی سایپا رضایت کامل داشته باشند.
تیموری با یادآوری اینکه خودرو کوییک به جهت آنکه سالهای متمادی است که تولید میشود بخش زیادی از مشکلات آن اصلاح شده، افزود: ارتقای کیفیت خودرو کوییک در دستور کار قرار گرفته است تا مردم رضایت صددرصدی از این خودرو داشته باشند.
وی با بیان اینکه در راستای کسب رضایت مشتریان، افرادی که در گذشته خودرو شاهین خریداری کردند خدمات پس از فروش ویژه دریافت خواهند کرد، گفت: کیفیت و پاسخگویی مناسب به مشتریان، رمز موفقیت و بقا یک بنگاه اقتصادی است به همین جهت حدود ۲ هزار پروژه ارتقاء کیفیت محصول در فرآیند تولید و زنجیره تامین قطعات تعریف شده که در حال اجرا است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تحقق ۸ فرمان ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور و برنامههای که این مجموعه برای سال جاری دارد، خاطرنشان کرد: تولیدات امسال دو ویژگی دارد که یک بخش آن رشد تولید و دیگری تولید به صورت عبور مستقیم است؛ در حال حاضر ۹۷ درصد خودروهایی که تولید میشود به واحد فروش تحویل داده میشود و این امر به منزله ارتقای کیفیت و پاسخ دهی مناسب به مشتریان است.
وی گفت: در ۸ فرمان ابلاغ شده، رشد تولید تا ۵۰ درصد تکلیف شده است، اما سعی و تلاش ما این است که رشد تولید را به بیش از ۶۵ درصد برسانیم از همین رو ضمن افزایش تولید در حال تجاری سازی خودروهای کف پارکینگ هستیم.
تیموری تصریح کرد: زمانی که وارد گروه خودروسازی سایپا شدم این مجموعه ۸۰ هزار خودرو ناقص، ۵ هزار و ۲۰۰ خودرو یورو۴ و هزار و ۷۰۰ خودرو بدون گارانتی و بلاتکلیف در کف پارکینگ داشت، لذا با برنامه ریزی دقیق این تعداد به ۲۹ هزار خودرو رسیده و تا پایان ماه جاری مجموع خودروهای کف پارکینگ به ۲۰ هزار دستگاه میرسد.
وی با تاکید بر اینکه خودروهای کف پارکینگ بعد از تکمیل دوباره به بخش بازرسی میرود تا کیفیت آن مورد سنجش قرار گیرد، اظهارداشت: در فروردین ماه سال جاری و برای اولین بار گروه خودروسازی سایپا ۳۷ هزار خودرو آماده تحویل داشت که ۱۶ هزار دستگاه از تجاری سازی خودروهای کف پارکینگ و ۲۱ هزار دستگاه تولید اولین ماه سال بود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: استراتژی ما این است که با همت تمام بخشها و برنامههای دقیقی که تنظیم شده ۸ فرمان رئیس جمهور را پیاده سازی کنیم؛ از همین رو ضمن حرکت به سمت صفر شدن خودروهای کف پارکینگ در حال برنامه ریزی برای عرضه ۳ محصول جدید به بازار هستیم که یکی از آنها تولید ون اقتصادی است. امیدواریم تا پایان سال جاری تاییدیههای لازم اخذ شود و این خودرو روانه بازار شود.
وی گفت: در مورد واگذاری سهام و حرکت به سمت خصوصی سازی هم برنامه جامعی تدوین شده و کارهای کارشناسی دقیقی صورت گرفته است؛ نتایج تحقیقات در ماه جاری استخراج خواهد شد و پس از آن سهام درون گروهی واگذار خواهد شد تا با بودجهای که به دست میآید بتوان برنامههای محول شده را اجرایی و پیاده سازی کرد.
منبع: ایسکانیوز