هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۹

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۹

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران امروز ۱۹ اردیبهشت ماه در اغلب استان‌های کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۶۶۹۲
بازدید : ۵۸۸

فرادید | براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ایران امروز۱۹ اردیبهشت در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

امروز بیشینه شدت بارش در استان‌های خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی انتظار می‌رود و در نواحی شمال شرق کاهش محسوس دما ۴ تا ۱۰ درجه سانتیگراد رخ خواهد داد.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران سه‌شنبه بارش در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه خواهد داشت. چهارشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، به‌تدریج ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی مجدد رگبار باران رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

امروز در نواحی شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب کشور وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. این شرایط سه شنبه و چهارشنبه در غرب، جنوب و جنوب غرب و پنجشنبه وجمعه علاوه بر این نواحی در شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکز و شرق پیش‌بینی می‌شود.

امروز دریای خزر و طی پنج روز آینده نیمه شرقی خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بو. علاوه بر این طی روز‌های پنجشنبه و جمعه غرب خلیج فارس نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعد از ظهر به‌تدریج ابری با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر نیمه ابری و وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد و همدان با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید