قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۶

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۶

قیمت بیت کوین امروز ۲۶ اردیبهشت ماه با ۲.۸۲ درصد افزایش نرخ به ۳۱,۱۵۲ دلار معادل ۹۶۳,۴۳۷,۹۰۴ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۶۹۰۰
بازدید : ۶۸۲

فرادید | بیت کوین یک پله صعود کرد و وارد کانل ۳۱ هزاردلار شد. امروز ۲۶ اردیبهشت ماه قیمت بیت کوین با افزایش ۲.۸۲ درصد به ۳۱,۱۵۲ دلار معادل ۹۶۳,۴۳۷,۹۰۴ تومان رسید.

ده روز گذشته برای بیت کوین و بقیه بازار کریپتو، روز‌های به شدت پرنوسانی بود. بزرگترین دارایی دیجیتالی بازار، که ابتدا در حدود ۴۰,۰۰۰ دلار ایستاده بود، ۴۰۰۰ دلار در یک روز سقوط کرد و طی چند روز بعد از آن، عمیقاً به منطقه قرمز فرو رفت. تاجایی که روز ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) نتوانست حمایت ۳۰ هزار دلاری را حفظ کند و به زیر این سطح روانی سقوط کرد.

به گزارش فرادید؛ ضعف حاکم بر بازار، شکست قیمت و کاهش تا زیر این تراز را تقریباً اجتناب‌ناپذیر کرده بود. درنهایت روز ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) این اتفاق افتاد. در آن زمان، BTC تقریباً ۵۰۰۰ دلار سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون (آذر ۹۹) یعنی ۲۵۳۰۰ دلار (در Bitstamp) رسید.

پس از این کاهش ۱۵,۰۰۰ دلاری در عرض یک هفته، بیت کوین به این کاهش واکنش خوبی نشان داد و ۶۰۰۰ دلار در یک روز بهبود یافت و برای مدت کوتاهی به ۳۱,۰۰۰ دلار رسید. هرچند، این پیروزی دوام زیادی نداشت و بار دیگر قیمت به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار رسید، اما این نوسان ادامه داشت و بیت کوین دوباره به کانال ۳۱,۰۰۰ بازگشت.

بیت‌کوین یک مقاومت در محدوده ۳۲ هزار دلار دارد که به نظر می‌رسد این مقاومت بسیار جدی است. در چند وقت اخیر قیمت حتی برای شکستن این مقاومت اقدام هم نکرد و این نشان کاهش تقاضا در بازار است. اما در چند روز گذشته برخلاف مقاومت، قمیت همیشه میل به حمایت داشت.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که اگر بیت‌کوین بتواند بالای مقاومت مقاومت ۳۲ هزار دلار تثبیت شود می‌توان کمی به بازار امیدوار شد.

البته این تنها مقاومت پیش‌روی بازار نیست. یک مقاومت در محدوده ۳۶ هزار دلار و یک مقاومت در محدوده ۴۰ تا ۴۲ هزار دلار هم وجود دارد که بسیار برای بازار مهم‌اند. اگرچه برخی ۳۲ هزار دلار راه فراری از ریزش می‌دانند، اما بسیاری هم عقیده دارند که برای بازگشت روند صعودی باید بالای ۴۲ هزار دلار تثبیت شویم.

معامله‌گران برجسته‌ای مانند مایکل ون دی پوپ معتقدند که قیمت بیت‌کوین در صورت آزمایش ۳۲هزار و ۵۰۰ دلار می‌تواند سطح ۳۴هزار دلار را بازیابی کند. احتمال صعود بالای ۳۲هزار و ۵۰۰ دلار توسط چندین عامل صعودی نشان داده می‌شود.

اگرچه بازار امروز کمی رشد کرده، اما پیش‌بینی‌ها از بازار هنوز نزولی است و بسیاری عقیده دارند که بیت‌کوین بیشتر ریزش می‌کند.

مارک موبیوس، سرمایه‌گذار با تجربه و یکی از بنیان‌گذاران Mobius Capital Partners نسبت به خرید بیت‌کوین در بحبوحه نوسانات بالای قیمت بیت‌کوین هشدار داد. وی می‌گوید: سقوط در بازار ارز‌های دیجیتال می‌تواند کاهش قیمت بیت‌کوین را در آینده نزدیک به ۱۰هزار دلار برساند.

پیتر شیف، مدیرعامل و استراتژیست ارشد جهانی شرکت یورو پاسیفیک کپیتال نیز در مورد سطح پایین‌تر هشدار داده بود. وی در توییتی گفت: این اشتباه را مرتکب نشوید که فکر کنید صعود بیت‌کوین به بالای ۳۰ هزار دلار خواهد بود به احتمال زیاد این منطقه دیگر حمایت نیست بلکه مقاومت است و پشتیبانی جدید بسیار پایین‌تر خواهد بود.

شیف که یکی از حامیان قوی طلا بود و مدت‌ها به بیت‌کوین شک داشت، در ژانویه امسال فروش وحشتناک بیت‌کوین را پیش‌بینی کرده بود و گفت: زمانی که قیمت بیت‌کوین به زیر ۳۰هزار دلار برسد، بازار وارد فاز فروش وحشتناک خواهد شد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید