سفر به ایروان، بانکوک و تورنتو با ارزانترین بلیط هواپیما خارجی

سفر به ایروان، بانکوک و تورنتو با ارزانترین بلیط هواپیما خارجی

یکی دیگر از مهمترین افتخارات ایروان آن است که یکی از بزرگترین و قدیمی ترین جایگاه های اسقف اعظم کلیسای حواری ارمنی در دنیا به شمار می رود. 

کد خبر : ۱۰۶۹۵۵
بازدید : ۵۴۱

اغلب ما آدم ها عاشق سفر کردنیم! این که چند روز مناسب گیر بیاوریم تا از روزمرگی و دغدغه های همیشگی فاصله بگیریم و بگذاریم احساس مان هوایی بخورد، اتفاقی همیشگی نیست. در سال شاید چند موقعیت انگشت شمار به پست مان بخورد که مرخصی داشته باشیم، وضعیت مالی مان خوب باشد و البته زمان مناسبی برای سفر باشد.

به همین دلیل وقتی که در نهایت تصمیم قطعی می گیریم تا سفر کنیم و بلیط هواپیما تهران ایروان ، بلیط هواپیما تهران بانکوک و بلیط هواپیما تهران به تورنتو را با قیمت ارزان بخریم و آن قدر هیجان زده ایم و آن قدر مسایل زیادی هست که باید بررسی شوند که اگر حواس‌مان را جمع نکنیم، خیلی از موارد به سادگی فراموش می شوند.

در این مواقع بهترین و سریع ترین کار آن است که به سراغ راهنمای جامعی برویم؛ کارناوال این جاست تا در زمانی کوتاه، بهترین اطلاعات سفر را به شما بدهد و دغدغه و فشار قبل از سفر را از روی دوش شما بردارد. به طور مثال در مطلب پیش رو فقط در عرض چند دقیقه نه تنها به طور مفصل و جامع با شهرهای بانکوک، تورنتو و ایروان آشنا می شوید، بلکه جواب اغلب سوال های خود را دریافت می کنید و برای سفرتان آمادگی خوبی کسب می کنید.

یعنی ابتدا در شمایی کلی با این شهرها آشنا می شوید، بهترین دیدنی هایش را خواهید شناخت و متوجه خواهید شد کاربردی ترین عبارات در سفر شما چه هستند.

خرید بلیط هواپیما تهران به ایروان

ایروان، پایتخت و بزرگترین شهر کشور ارمنستان است که عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای مسکونی دنیا را دارد. برای خرید بلیط هواپیما تهران ایروان با مناسب‌ترین قیمت می‌توانید از وبسایت کارناوال استفاده کنید. این شهر در کناره رود هرازدان کشیده شده است و مرکز فرهنگی، تاریخی و صنعتی ارمنستان محسوب می شود. جالب است بدانید از سال 1918 میلادی، ایروان به عنوان پایتخت انتخاب شد و لقب چهاردهمین پایتخت تاریخی ارمنستان را از آن خود کرد.

یکی دیگر از مهمترین افتخارات ایروان آن است که یکی از بزرگترین و قدیمی ترین جایگاه های اسقف اعظم کلیسای حواری ارمنی در دنیا به شمار می رود.

اگر بخواهیم پیدایش ایروان را بررسی کنیم باید چند هزار سال به عقب برگردیم، حول و حوش 782 سال پیش از میلاد، قلعه اربونی به دست پادشاه اورارتو (Urartu، تمدنی در عصر آهن) در دشت آرارات ساخته شد و به زودی این قلعه و امکانات اطرافش به پایتخت این پادشاهی باستانی بدل شدند.

البته با مرور زمان و با ایجاد شهرهای جدیدتر و پایتخت های مدرن تر، به مرور ایروان کنار گذاشته شد و از اهمیتش کاسته شد. از دوره حکومت مادها تا هخامنشیان و اشکانیان و ساسانیان، ایروان زمان های زیادی جزو قلمروی ایران بود که البته در طی جنگ های مختلف از این قلمرو خارج می شد.

همچنین در دوره صفویان و افشاریان بود که این شهر و مناطق اطرافش با نام خانات ایروان شناخته شدند و بار دیگر به دست ایرانی ها افتاد. پس از آن در سال 1828 بود که در طی معاهده ترکمنچای خانات ایروان برای همیشه از ایران جدا شد، به دست امپراتوری روسیه افتاد و به نام فرمانداری ایروان شناخته شد.

ایروان تا سال 1917 تحت نظر روس ها اداره می شد تا آن که پس از جنگ جهانی اول و پیوستن به اتحاد جماهیر شوروی، توانست کم و بیش استقلال خویش را به دست آورد. ایروان تنها در طی چند دهه از شهری کوچک به مرکز فرهنگی، هنری و صنعتی ارمنستان بدل شد. در حال حاضر وسعت ایروان 223 کیلومتر مربع است و جمعیتی برابر با 1,420,000 تن را در خودش جای داده است.

سفر

پرواز ارزان تهران به بانکوک

انکوک پایتخت تایلند است که در نقطه ای از جنوب این کشور گرمسیری جا خوش کرده است. این شهر در نزدیکی خلیج تایلند قرار دارد و از میانش رودخانه بزرگی به نام چائو فرایا (Chao Phraya River) عبور می کند. چائو فرایا همان چیزی است که به بانکوک حیات بخشید و باعث شد تا در قرن پانزدهم پا به عرصه وجود بگذارد.

در آن زمان بانکوک تنها روستای کوچکی بود که در کناره رود به وجود آمده بود؛ اما امروزه همه چیز تغییر کرده و بانکوک با وسعتی بیش از 1500 کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از 9 میلیون نفر، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر تایلند است. بلیط هواپیما تهران به بانکوک با تخفیف ویژه را در سایت karnaval.ir جستجو کنید.

کلانشهر بانکوک به 50 منطقه شهری تقسیم می شود که جذاب ترین منطقه برای گردشگران منطقه فراناکون (Phra Nakhon) است. این بخش از شهر درست در کنار رودخانه قرار دارد و پذیرای هتل ها و رستوران های متنوع و بسیاری است.

به همین دلیل بسیاری از گردشگران برای محل اقامت خود فراناکون را انتخاب می کنند، چرا که در این بخش می توانند در کنار رودخانه شهر پیاده روی کنند، بهترین رستوران ها را بیابند و از همه مهم تر از کاخ اعظم شهر و معابد تاریخی اش بازدید کنند. در کنار این ها منطقه فراناکون دیدنی های دیگری را هم در خود جای داده است که از آن جمله می توان به محله ها و بازارهای سنتی شهر و محله چینی ها اشاره کرد.

سفر

بلیط هواپیما تهران به تورنتو

برای خرید پرواز تهران به تورنتو می توانید از این لینک استفاده کنید. در ادامه به یکی از جاذبه های اسلامی - تاریخی شهر تورنتور کانادا می پردازیم.

موزه ی آقاخان همانطور که قبل تر نیز اشاره کردیم در شهر تورنتو کانادا واقع شده، تورنتو پر جمعیت ترین شهر کاناداست و سالانه گردشگران زیادی برای تفریح و خوش گذرانی به آن سفر می کنند. پیشنهاد می کنیم در سفرهایتان به تورنتو حتما از این موزه دیدن کنید زیرا موزه ی آقاخان دریچه ای نو به روی بازدیدکنندگانش می گشاید.

در موزه ی آقاخان که از 18 سپتامبر سال 2014 میلادی فعالیتش را آغاز کرده، سعی شده تا میراث هنری، فکری و علمی تمدن مسلمانان در طول قرن های متوالی بررسی شده و به جهانیان عرضه شود، اینجا همه چیز با برنامه ریزی طراحی شده تا به مخاطبان نشان دهند که تمدن اسلامی چقدر در پیشرفت یا پسرفت تمدن های دیگر دنیا دخیل بوده است.

در موزه ی آقاخان همه چیز بُعد آموزشی و علمی دارد اما آن قدر همه چیز هوشمندانه سر جای خود قرار گرفته که مخاطبان در حین آموزش فقط از تماشای هنر ایرانی و اسلامی لذت می برند بدون آن که در فضای یک بازدید علمی و تاریخی قرار بگیرند.

در این مجتمع آموزشی و تفریحی حدود 1000 شیء با ارزش به نمایش در آمده اند که هر یک به تنهایی می تواند نمادی از هنر ایرانی و اسلامی باشد؛ ظروف سفالین فوق العاده زیبا، تابلوهای مینیاتوری و سایر اشیای چشم نواز.

همچنین فرش های گران قیمت منحصر به فردی در اینجا نگهداری می شوند که به راستی هر بیننده ای را به دنیایی دیگر می برند، جایی که فقط هنر است و عشق به اسلام. خوب است بدانید اغلب هنرمندانی که آثارشان را در این موزه به نمایش می گذارند ایرانی هستند.

اما گردش و تفریح در موزه آقاخان تنها به دیدن این اشیا محدود نمی شود بلکه مراجعان می توانند از موسیقی، رقص های سنتی، تئاتر و فیلم های اسلامی نیز لذت ببرند و در کارگاه های آموزشی درباره ی هنر و تمدن اسلامی بیشتر بدانند. اینجا همه چیز طوری برنامه ریزی شده که اسلام و هنرهایش به بهترین شکل نشان دهنده ی گفت و گوی تمدن ها باشد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید