قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۰۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۰۳

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۳ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۵۴ دلار و ۹۱ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۱۵۸
بازدید : ۴۲۲

فرادید | روند صعودی طلا ادامه دارد. امروز ۳ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۰.۴۱ درصد به ۱۸۵۴ دلار و ۹۱ سنت رسید.

قیمت اونس طلا و نقره تحت تاثیر کاهش شدید شاخص دلار آمریکا روند صعودی خود را ادامه دادند. ریسک پذیری معامله گران و سرمایه گذاران برای شروع هفته معاملاتی با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه آمریکا ممکن است برخی از تعرفه‌های تجاری بر کالا‌های چینی را لغو کند، اندکی افزایش یافت. در همین حال، تداوم قرنطینه کرونایی در چین نگرانی‌هایی را در بازار‌های جهانی فراهم کرده است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA، گفت: هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا طلا در میان‌مدت طوفان را پشت سر گذاشته است یا اینکه در پاسخ به عقب‌نشینی مداوم دلار آمریکا در حال افزایش است، نظری نداده است.

هالی گفت: قبل از اینکه از نظر ساختاری صعودی شویم، باید ببینم که طلا در برابر تقویت دلار و نه ضعف دلار، روی دستاورد‌های اخیر خود باقی می‌ماند. با این حال، بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از یک دوره شکست سه جلسه‌ای تقویت شد و تقاضا برای طلای با بازده صفر را محدود کرد.

به گزارش فرادید؛ جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، هفته گذشته دیدگاه خود را تکرار کرد که بانک مرکزی ایالات متحده باید نرخ بهره را در سال جاری به ۳.۵ درصد افزایش دهد تا تورم بالا را سریعتر تحت کنترل قرار دهد.

این هفته ۱۶ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. درمیان شرکت کنندگان، ۱۲ تحلیلگر، معادل ۷۵ درصد، انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. در عین حال، یک تحلیلگر معادل ۶ درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی بود و سه تحلیلگر معادل ۱۹ درصد نسبت به قیمت‌ها بی طرف بودند.

بسیاری از تحلیلگران به دنبال این هستند که قیمت طلا از مقاومت اولیه ۱۸۵۰ دلار در هر اونس عبور کند، زیرا به نظر می‌رسد دلار آمریکا پس از معامله نزدیک به بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر در حال از دست دادن مونتوم خود است. شاخص دلار آمریکا به دنبال کاهش ۱.۴ درصدی در هفته گذشته بود.

در عین حال، بازدهی اوراق قرضه پس از رسیدن به بالاترین سطح سه‌ساله بالای ۳ درصد در دو هفته‌پیش، جایگاه بیشتری را از دست داد.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی گفت که با افزایش نوسانات بازار به دلیل خطرات فزاینده سقوط اقتصاد ایالات متحده، که به دلیل افزایش تورم یا اشتباه سیاستی فدرال رزرو می‌باشد، نسبت به طلا خوش بین است. «به طور فزاینده‌ای واضح است که فدرال رزرو نمی‌تواند تورم را کاهش دهد. این فدرال رزرو نمی‌تواند به رویه خود با وجود ضعیفتر شدن اقتصاد ادامه دهد.»

شمش که در زمان بحران‌های اقتصادی به عنوان یک ذخیره امن ارزش در نظر گرفته می‌شود، زمانی که نرخ‌های بهره در ایالات متحده افزایش می‌یابد برای سرمایه‌گذاران جذابیت کمتری پیدا می‌کند، زیرا هیچ سودی به همراه ندارد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید