بایدو نبایدهای گردگیری گیاهان آپارتمانی

بایدو نبایدهای گردگیری گیاهان آپارتمانی

نیروی اسپری مهم است. برگ بعضی گیاهان شکننده است، و توان فشار آب مستقیم اسپری را ندارد. برای مثال برگ بگونیا اصلا توان فشار تند را ندارد. اسپری را در فاصله‌ی دورتر و در حالت پخش کنندگی بیشتر تنظیم کنید.

کد خبر : ۱۰۷۲۰۸
بازدید : ۷۷۲

نظافت برگ گیاهان آپارتمانی به آن‌ها این اجازه را می‌دهد که به بهترین نحو تصفیه هوای منزل را انجام دهند. همچنین گردگیری برگ‌ها آن‌ها را از ابتلا به بیماری‌ها و آفات محفوظ می‌دارد.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که علاقه زیادی به نگهداری گیاهان آپارتمانی دارید باید بدانید این گیاهان نیز مانند دیگر وسایل خانه کثیف می‌شوند پس احتیاج به گردگیری و تمیز کردن دارند که ما در این مطلب شما را با نحوه گرد گیری گیاهان آپارتمانی آشنا می‌کنیم.

اغلب کدبانو‌ها هر روز به گیاهان آب می‌دهند و در وقت مناسب خاک را با کوددهی تقویت می‌کنند. اما باز هم هر روز شاهد زرد شدن برگ‌ها هستند. از علل مهم زرد شدن برگ‌ها نه کم آبی و نه کمبود تغذیه، که کمبود اکسیژن حاصل از تجمع گرد و غبار و تار عنکبوت است. این مشکل به خصوص در ماه‌های خشک سال، در زمستان شدیدتر است.

۱. گیاه را به جایی خارج از منزل، حمام یا پشت بام ببرید. روزی را انتخاب کنید که هوا ملایم است و آفتاب در شعاع ملایم می‌تابد. با استفاده از یک بطری اسپری تمام گرد و غبار روی برگ‌ها را بشویید. فراموش نکنید که زیر برگ هم مهم است. اگر منافذ زیر برگ بسته شود، اکسیژن رسانی مختل می‌شود. زیر برگ را هم تمیز کنید.

۲. نیروی اسپری مهم است. برگ بعضی گیاهان شکننده است، و توان فشار آب مستقیم اسپری را ندارد. برای مثال برگ بگونیا اصلا توان فشار تند را ندارد. اسپری را در فاصله‌ی دورتر و در حالت پخش کنندگی بیشتر تنظیم کنید.

از سوی دیگر برای تمیز کردن برگ‌های شکننده، حتما کف یک دست را زیر برگ قرار دهید و با دست دیگر آن را تمیز کنید. بهتر است پس از شستشو، برگ با چکه کردن خشک شود. اجازه دهید پس از چند ساعت خشک شدن در هوای آزاد آن‌ها را به منزل ببرید.

۳. برای تمیز کردن برگ‌های کلفت‌تر و پهن تر، استفاده از اسفنج توصیه می‌شود. برای تمیز شدن بهتر و براق شدن گیاه توصیه می‌شود که یک کاسه آب را به همراه یک فنجان شیر آماده کنید. اسفنج را در این محلول بزنید و روی تمامی برگ‌ها بکشید.

۴. اگر در یک منطقه‌ی گرم قرار دارید، می‌توانید از حمام هم استفاده کنید. گیاه را در حمام قرار دهید و دوش را در فاصله‌ای مناسب و با فشار ملایم روی برگ‌ها بگیرید. از پاک شدن تمام حشرات و گرد و غبار اطمینان حاصل کنید. بدین منظور، زیر برگ‌ها را حتما چک کنید. اجازه دهید گیاه در فضای حمام خشک شود و سپس آن را بیرون بیاورید.

۱- ابتدا به گیاه خوب نگاه کنید. اگر خشک شده، خیلی کثیف بوده یا گردوغبار بیش از حد روی آن را گرفته باشد، ارزش تمیز کردن را ندارد. بهتر است آن را دور بیندازید.

۲- در غیر این صورت ابتدا از گردگیر یا پارچه نم دار برای تمیز کردن برگ‌ها استفاده کنید.

۳- ¼ پیمانه آب گرم را با کمی شیر بدون چربی مخلوط کنید. هر کدام از برگ‌ها را جداگانه، با اسفنج و مخلوط حاصل تمیز کنید. از آن جا که حشرات در زیر برگ‌ها پنهان می‌شوند، تمیز کردن زیر برگ‌ها را فراموش نکنید.

۴- برای نتیجه بهتر از مواد پاک کننده آماده مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

۵- برای جلوگیری از شکستن و آسیب دیدگی گیاه یک دست خود را زیر برگ قرار دهید و با دست دیگر آن را تمیز کنید.

۶- برای براق شدن برگ‌ها هرگز از پارافین یا مواد براق کننده که منافذ برگ را می‌پوشانند، استفاده نکنید.

منیع: ایسکانیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید