متن و حاشیه روز سوم جشنواره فجر

حاشیه های روز سوم جشنواره با نشست ها آغاز شد و علیرضا غفاری، مجری نشست ها را می توان به عنوان حاشیه سازترین چهره روز سوم معرفی کرد.

کد خبر : ۱۰۷۲۳
بازدید : ۲۵۱۲
فرادید | حاشیه های روز سوم جشنواره با نشست ها آغاز شد و علیرضا غفاری، مجری نشست ها را می توان به عنوان حاشیه سازترین چهره روز سوم معرفی کرد.

قرار بر این بود که غفاری نشست های نقد و بررسی فیلم های «جشن تولد»، «دلبری» و «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» را مدیریت کند، اما برگزارکنندگان جلسات نقد و بررسی خبر نداشتند که حضور او حاشیه هایی را ایجاد خواهد کرد. ماجرا از جایی آغاز شد که در نشست فیلم «دلبری» محمود رضوی، تهیه کننده فیلم از بازی هنگامه قاضیانی تعریف کرد و گفت: «او حتی برای گریه کردن هم از مواد گریم استفاده نکرد.» بعد از آن بود که غفاری اظهار نظر کرد که نیازی به مواد گریم نبود چون شخصیتی که قاضیانی در فیلم بازی می کرد، زیاد گریه نکرد. زمانی هم که منتقد جلسه، منوچهر اکبرلو انتقاداتش را نسبت به فیلم بیان کرد، پیش از عوامل فیلم مجری جلسه به این انتقادات جواب داد و آن را ناشی از سلیقه ای برخورد کردن با فیلم دانست.

در انتهای جلسه، غفاری بدون هیچ مقدمه ای گفت:«چیزی هست که همیشه در ذهن من سوال برانگیز بوده است. سه سالی می شود که فیلمنامه آماده ای دارم و کسی حاضر به ساخت آن نمی شود. آنوقت آقای اشکذری با ارائه فیلمنامه 70 درصدی موفق به پیدا کردن تهیه کننده می شود، آن هم در حالی که خودش می گوید منتظر بوده تا اگر فیلمنامه اش رد شود به دنبال ساخت طرح دیگری برود. هیچ دلیل دیگری نمی توانم برای این اتفاق پیدا کنم و فقط می توانم آن را «شانس» بنامم.»

همین سخنان واکنش تند اشکذری کارگردان فیلم را به همراه داشت و او خطاب به مجری جلسه گفت: «شما قرار است جلسه را مدیریت کنید، نه این که اظهار نظر کنید. از همان ابتدا با اظهارنظرتان ذهن بازیگر مرا بهم ریختید.»

نکته این که این پایان کار نبود و در نشست نقد فیلم «آخرین بار سحر را کی دیدی؟» هم این روند ادامه پیدا کرد و مجری جلسه با پریدن در میان صحبت های تهیه کننده باعث اعتراض حاضران در نشست شد. حتی زمانی که یکی از خبرنگاران سوالی از بازیگران این فیلم پرسید، مجری جلسه به بازیگران اجازه پاسخگویی نداد. بدین شکل علیرضا غفاری به تنهایی حاشیه سازترین چهره روز سوم جشنواره فیلم فجر به نام خود رقم زد.

البته نشست های جشنواره فیلم فجر حاشیه های دیگری هم داشت. آنجا که منوچهر اکبرلو در نشست نقد فیلم «آخرین بار سحر رو کی دیدی؟» خطاب به محمود رضوی، تهیه کننده این فیلم گفت: «این قابل تحسین است در شرایطی که سرمایه نیست و فیلمسازی برای همه سخت شده، آقای رضوی اینقدر پر کار است.» او به شوخی این را هم گفت که، البته امیدوارم چشم شان نزنیم».

محمدرضا باباگلی، دیگر منتقد امروز، در نشست نقد و بررسی فیلم «جشن تولد» اظهار نظر متفاوتی نسبت به حضور منتقدان داشت. او با اشاره نا متعارف بودن حضور منتقد در اینگونه نشست ها گفت:« در هیچ جای دنیا اینگونه نیست که منتقد در کنار عوامل فیلم بنشیند.

او این را هم گفت که اگر کسی یک نمونه از این گونه نشست ها در دنیا به او نشان دهند، برای همیشه نقد را کنار می گذارد!

روز سوم جشنواره تولد عباس غزالی بود، بازیگری که صبح در نشست خبری فیلم«دلبری» شرکت کرده و گفته بود بالاخره با بازی در این فیلم به یکی از آرزوهای دیرینه اش یعنی بازی در فیلمی درباره دفاع مقدس رسیده است. از طرف دیگر بعدظهر همین روز، زمانی که غزالی برای نمایش فیلم دیگرش «قیچی» به روی فرش قرمز آمد عوامل فیلم او را سوپرایز کردند و برایش کیک تولد گرفتند. از طرف دیگر، 14 بهمن ماه تولد دبیر جشنواره فیلم فجر هم بود و از تولد او تنها کیکی با طرح سیمرغ جشنواره فیلم فجر در میان کاخ جشنواره مشاهده شد.

ناصر تقوایی و عادل فرودسی پور هم از مهمانان ویژه روز سوم بودند که برای تماشای فیلم«ایستاده در غبار» به کاخ جشنواره آمدند.

فیلم«ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی هم با استقبال زیادی رو به رو شد و حاضران در کاخ جشنواره از ساعت ها قبل در صف طویلی پشت درها منتظر دیدن این فیلم بودند. به طوری که پله های سالن برج میلاد هم پر شده بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید