قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۲

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۲

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۲ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۴۴ دلار و ۷۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۴۴۷
بازدید : ۳۶۸

فرادید | طلا وارد فاز افت قیمت شده است. امروز ۱۲ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۳.۹۲ درصد به ۱۸۴۴ دلار و ۷۸ سنت رسید.

قیمت طلا در ساعات پایانی دیروز اندکی نوسان داشت. پوشش کوتاه مدت در بازار آتی و برخی خرید‌های مقرون به صرفه در بازار نقدی از ویژگی‌های حمایتی در اواسط هفته است. با این حال، افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده و افزایش قابل توجه در شاخص دلار آمریکا برای فلزات پیامد‌های منفی داشت.

به گزارش فرادید؛ شاخص دلار پس از افزایش روز سه‌شنبه ثابت ماند و شمش را برای خریداران سایر ارز‌ها گران‌تر کرد. شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده افزایش یافت و جذابیت طلای با بازده صفر را کاهش داد. قیمت طلا در جلسه قبل حدود یک درصد کاهش یافت و دومین ماه متوالی کاهش در ماه می‌را ثبت کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با جروم پاول، رئیس فدرال رزرو دیدار کرد و درباره تورم تاریخی گفتگو کرد. شمش به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ بهره کوتاه‌مدت توسط فدرال رزرو آمریکا برای مقابله با افزایش هزینه‌ها، هزینه فرصت نگهداری آن را افزایش می‌دهد.

باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures گفت که هرگونه کاهش قیمت طلا باید در شرایط فعلی به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود. وی افزود: طلا همچنان تا پایان سال جا دارد به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس برسد، زیرا نرخ بهره واقعی پایین است.

شان لوسک، مدیر مشترک بخش پوشش تجاری با والش تریدینگ گفت که او همچنین انتظار دارد که تورم همچنان یک مشکل باقی بماند، زیرا قیمت انرژی همچنان در حال افزایش است. وی افزود: تهدید تورم فزاینده و افزایش ترس از رکود، طلا را به یک دارایی امن جذاب تبدیل خواهد کرد.

بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۱ درصد کاهش یافت و از ۱۰۶۹.۸۱ تن در روز جمعه به ۱۰۶۸.۳۶ تن در روز سه‌شنبه رسید.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید