قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۱

قیمت بیت کوین امروز ۲۱ خردادماه با ۲.۵۱ درصد کاهش نرخ به ۲۹,۱۷۵ معادل ۹۵۴,۰۲۲,۵۰۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۷۶۶۵
بازدید : ۴۱۷

فرادید | بیت کوین بار دیگر به کانال ۲۹ سقوط کرد. امروز ۲۱ خردادماه قیمت بیت کوین با کاهش ۲.۵۱ درصد به ۲۹,۱۷۵ معادل ۹۵۴,۰۲۲,۵۰۰ تومان رسید.

چند روز گذشته برای بزرگترین ارز رمزپایه بازار روز‌های کاملاً بی ثباتی بود به طوری که از روز ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) قیمت از زیر ۳۰,۰۰۰ دلار به بالاترین سطح چند روزه خود در حدود ۳۲,۰۰۰ دلار رسید.

به گزارش فرادید؛ هرچند، در آن نقطه، بیت کوین تنها در چند ساعت بیش از ۲۰۰۰ دلار کاهش یافت و چشم انداز آن به سرعت تغییر کرد. با این وجود، پس از آن، افزایش قیمت دیگری را شاهد بودیم که موجب شد بیت کوین مدت کوتاهی بعد، بالای تراز ۳۱,۵۰۰ دلار قرار بگیرد.

نوسانات اندکی بعد ادامه یافت و بیت کوین را بار دیگر به ۳۰,۰۰۰ دلار رساند. با این حال، این ارز رمزپایه، از آن زمان تاکنون در حدود همین سطح باقی مانده است و به این ترتیب، ارزش بازار بیت کوین به ۵۸۰ میلیارد دلار رسیده و چیرگی آن بر آلتکوین‌ها برابر ۴۶.۵ ٪ است.

بازار‌های جهانی دیروز در حالت کاهش ریسک قرار گرفتند و سهام و ارز‌های دیجیتال را پایین آوردند. به طور معمول، سرمایه‌گذاران در زمان افزایش تورم، ریسک خود را کاهش می‌دهند.

ارزش بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴ درصد کاهش داشت، در حالی که اتر در مدت مشابه ۶ درصد کاهش داشت. اکثر ارز‌های دیجیتال جایگزین (آلت کوین ها) که ریسک بیشتری دارند، در روز جمعه عملکرد ضعیفی نسبت به بیت کوین داشتند. این نشان می‌دهد که اشتهای کمتری برای ریسک در میان معامله گران ارز‌های دیجیتال وجود دارد.

بسیاری از کارشناسان هم پیش‌بینی صعودی از بازار دارند، اما احساسات بازار منفی است. سیگنال‌های نزولی هنوز هم بیشتر از سیگنال‌های صعودی هستند و به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک یک ریزش دیگر هم رخ دهد. اما سوال اینجاست که چه چیزی باعث ایجاد این احساس منفی در بازار شد؟

طبق توئیتی که شرکت Santiment منتشر کرد معیار سنجش احساسات بازار روندی بشدت نزولی دارد. این یعنی دارندگان بیت‌کوین فعلا انتظار روند نزولی بازار را دارند. البته در چنین شرایطی گاهی ممکن است که روند تغییر کند و نوسانات صعودی غیرمنتظره به دنبال داشته باشد.

تحلیلگر AMBCrypto در مقاله‌ای نوشت: چه بخواهید و چه نخواهید بازار در سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین حد خود می‌رسد. احتمال تسلیم شدن زیاد است.

کارشناسان عقیده دارند که اگر بیت‌کوین تا ۲۱ هزار دلار ریزش کند، احتمالا اکثر آلت‌کوین‌ها بیش از ۵۰ درصد از محدوده قیمتی فعلی خود را از دست می‌دهند. به نظر می‌رسد در صورت سقوط بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها آسیب بیشتری نسبت به بیت‌کوین می‌بینند.

در هر صورت اگر بیت کوین نتواند منطقه مقاومت ۳۱,۲۵۰ دلاری را پاک کند، ممکن است کاهش دیگری را آغاز کند. حمایت فوری در سمت نزولی نزدیک به سطح ۳۰,۰۰۰ دلار است.

سطح حمایت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۲۹,۸۵۰ دلار است. حمایت اصلی هنوز نزدیک منطقه ۲۹,۵۰۰ دلاری است. شکست نزولی به زیر سطح حمایت ۲۹,۵۰۰ دلاری ممکن است جرقه نزول دیگری باشد. در مورد ذکر شده، قیمت می‌تواند در کوتاه مدت به سمت منطقه حمایتی ۲۸,۵۰۰ دلار کاهش یابد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید