قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۳

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۳

قیمت بیت کوین امروز ۲۳ خردادماه با ۳.۹۹ درصد کاهش نرخ به ۲۷,۴۷۲ دلار معادل ۹۱۷,۴۵۴,۹۱۲ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۷۷۳۹
بازدید : ۷۳۱

فرادید | بیت کوین سقوط کرد و وارد کانال ۲۷ شد. امروز ۲۳ خردادماه قیمت بیت کوین با کاهش ۳.۹۹ درصد به ۲۷,۴۷۲ دلار معادل ۹۱۷,۴۵۴,۹۱۲ تومان رسید.

پس از پشت سر گذاشتن چندین تلاش کوتاه و ناموفق برای غلبه بر مقاومت ۳۲,۰۰۰ دلاری طی یک هفته گذشته، رمزارز اول بازار به تدریج شروع به کاهش کرد. آخرین ریجکت شدن قیمت در این ناحیه باعث شد قیمت تا مرز ۳۰۰۰۰ دلار کاهش یابد و برای چند روز در همین منطقه به نوسان خود ادامه دهد.

به گزارش فرادید؛ ولی روز جمعه با اعلام رسیدن نرخ تورم آمریکا به رقم ۸.۶ درصد، چشم انداز این ارز نیز به کلی تغییر کرد. شکسته شدن این رکورد ۴۰ ساله باعث افزایش نوسانات BTC و در نهایت سقوط قیمت تا مرز ۲۹۰۰۰ دلار شد.

هرچند، این پایان ماجرا نبود، زیرا بیت کوین ساعاتی بعد با شدت بیشتری سقوط کرد. این وضعیت اوایل امروز با رسیدن قیمت بیت کوین به کف ۲۷,۰۰۰ دلار به اوج خود رسید.

در نتیجه این کاهش، ارزش بازار بیت کوین تا ۵۲۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. ولی در همین حال، چیرگی این ارز بر آلتکوین‌ها به حدود ۴۸% رسید.

با افت قیمت دیروز و امروز، کندل هفتگی بیت کوین در آستانه بسته شدن در پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۲۰ قرار دارد. گرچه فاز نزولی فعلی بازار ارز‌های دیجیتال طولانی و فرسایشی شده، اما فعلا کارشناسان معتقدند تنها چیزی که می‌تواند در قیمت بیت کوین اثر بگذارد، تغییرات وضعیت اقتصادی در آمریکا و سیاست‌های پولی این کشور است.

اگر کندل روزانه زیر محدود ۲۸ هزار دلار بسته شود احتمالا ریزش ادامه دارد. در این شرایط، به نظر می‌رسد همان سناریو بیت‌کوین ۲۱ هزار دلاری محتمل می‌شود.

اگر منطقی باشیم ریزش بازار خیلی دور از انتظار نبود و این ریزش در مقابل شرایط اقتصاد جهانی کاملا طبیعی است. به دلیل تورم بی‌سابقه در سطح جهانی، احتمال افزایش نرخ بهره و سیاست‌های انقباضی دولت‌ها زیاد است و همین بازار را نزولی می‌کند.

اگر این رمزارز تا ۲۱ هزار دلار ریزش کند احتمالا آلت‌کوین‌ها هم ریزش بیشتری خواهند داشت. برخی از کارشناسان زمانی که بازار در محدوده ۳۰ هزار دلار معامله می‌شد ادعا کردند که آلت‌کوین‌ها از محدوده قیمتی فغلی ۵۰ درصد ریزش می‌کنند.

ناگفته نماند که تحولات نامطلوب اخیر قیمت، باعث عقب نشینی صندوق‌های پوشش ریسک سنتی نشده است، زیرا گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این صندوق‌ها همچنان به سرمایه‌گذاری در بازار ادامه می‌دهند. در همین حال، مدیر عامل گروه deVere همچنان دیدگاه صعودی خود نسبت به بیت کوین را حفظ کرده و معتقد است این دارایی تا پایان سال به طور سرسام آوری افزایش خواهد یافت.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید