قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۴

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۲۴

قیمت بیت کوین امروز ۲۴ خردادماه با ۱۶.۱۳ درصد کاهش نرخ به ۲۲,۴۳۰ دلار معادل ۷۵۰,۶۸۷,۲۴۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۷۷۷۴
بازدید : ۵۷۰

فرادید | بازار بیت کوین زمین خورد و با سقوط سنگین قیمت همراه شد. امروز ۲۴ خردادماه قیمت بیت کوین با کاهش ۱۶.۱۳ درصد به ۲۲,۴۳۰ دلار معادل ۷۵۰,۶۸۷,۲۴۰ تومان رسید.

انتشار اخبار مربوط به نرخ تورم در ایالات متحده (رشد ۸.۶ درصدی نسبت به سال قبل) که روز جمعه منتشر شد، منجر به آغاز رکودی شدید در بازار بیت کوین گردید و کاهش قیمت این دارایی از ۳۰,۰۰۰ دلار تا مرز ۲۹,۰۰۰ دلار را در پی داشت.

به گزارش فرادید؛ روز بعد این روند با شدت بیشتری ادامه یافت و با سقوط آزاد بیت کوین تا منطقه ۲۷,۰۰۰ دلاری در روز شنبه و سطح ۲۶,۰۰۰ دلار در روز یکشنبه به اوج خود رسید. این سقوط شارپی با لیکوئید شدن بیش از ۵۰۰ میلیون دلار پوزیشن لانگ طی دو روز متوالی همراه شد.

آخرین کاهش قیمت نیز ساعاتی پیش رخ داد و بیت کوین را به زیر ۲۵,۰۰۰ دلار کشاند. به این ترتیب، پایین‌ترین سطح روزانه قیمت در حدود ۲۲,۵۰۰ دلار ثبت شد که کمترین سطح قیمت این ارز رمزنگاری شده از دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) تاکنون بود.

بسیاری از کارشناسان کف قیمت بیت‌کوین را ۲۱ هزار دلار می‌دانند، اما اگر این محدوده از دست برود احتمالا این رمرارز تا ۱۹ هزار دلار هم ریزش می‌کند. بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲ درصد ریزش کرد و سقوط سنگین آلت‌کوین‌ها را به همراه داشت.

براساس امواج الیوت، زمانی که بیت‌کوین روی محدوده ۳۰ هزار دلار قرار داشت یک ریزش به بازار بدهکار بود. یعنی موج اصلاحی باید تمام می‌شد تا موج ۵ شروع شود. حالا بیت‌کوین تا محدوده ۲۳ هزار دلار سقوط کرده است. احتمال سقوط بیشتر هم وجود دارد.

در شرایط حال حاضر فقط باید صبر کرد تا بازار به شرایطی پایدار برسد. به نظر می‌رسد محدوده فعلی برای سرمایه‌گذاران بلندمدت مناسب است.

رائول پال، مدیرعامل سابق گلدمن ساکس و مدیرعامل فعلی Real Vision در مصاحبه اخیر خود دردسر‌های جدید و بیشتری را برای سهامداران و سرمایه‌گذاران رمزارز‌ها پیش‌بینی کرد. او در مصاحبه با دلفی مدیا گفت: اقتصاد ایالات متحده در انتظار یک اصلاح شدید است. احتمالا این اصلاح فدرال رزرو را مجبور به مداخله و حمایت از بازار می‌کند.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید