کلاهبرداری با سایت جعلی ثبت نام کتاب‌ درسی

کلاهبرداری با سایت جعلی ثبت نام کتاب‌ درسی

در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال و با هدایت آنان به درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را سرقت کرده و موجودی حساب آن‌ها را برداشت کنند.

کد خبر : ۱۰۷۸۵۰
بازدید : ۷۷۶

رئیس پلیس فتا اصفهان بنسبت به طراحی سایت‌ها و سامانه‌های جعلی توسط مجرمان با عنوان ثبت نام کتاب‌های درسی هشدار داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: سودجویان و مجرمان در ایام مختلف به بهانه‌های گوناگون به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند و این بار با زمانبندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی اقدام به طراحی سایت‌ها و ارسال لینک‌های جعلی کرده‌اند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این شرایط ممکن است افراد سودجو با انتشار تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را اغفال و با هدایت آنان به درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را سرقت کرده و موجودی حساب آن‌ها را برداشت کنند.

وی افزود: اخیراً نیز مواردی بوده که برخی از مجرمان سایبری با راه‌اندازی سامانه‌های جعلی یا ایجاد صفحات اینستاگرامی به بهانه‌های مختلف مانند، آموزش‌های غیر حضوری، کلاس‌های تابستانه، تخفیف‌های ویژه دانش‌آموزی و ... مبالغ هنگفتی را از کاربران کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ مرتضوی گفت: پلیس فتا همواره به شهروندان هشدار داده که برای انجام خرید‌های اینترنتی به سایت‌های مجاز و معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند مراجعه و از ورود به لینک‌ها و سایت‌های متفرقه خودداری کنند، بنابراین با توجه به اعلام سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی، شهروندان جهت ثبت نام کتب درسی صرفاً از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس irtextbook.ir یا irtextbook.com برای ثبت سفارش اقدام کنند.

منبع: اعتماد آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید